عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد؛

شعب اگزیم بانک از اوایل ۱۴۰۰ آماده ارائه بانکداری باز به مشتریان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: خدمت بانکداری باز از اوایل سال آینده در سطح شعب به صورت گسترده آغاز می‌شود.

شعب اگزیم بانک از اوایل ۱۴۰۰ آماده ارائه بانکداری باز به مشتریان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی صالح آبادی درهشتمین اتاق فکر شعب این بانک ضمن تاکید بر اهمیت بانکداری بازبرای بانک توسعه صادرات ایران ، گفت: خوشبختانه با پیگیری های مستمر توانسته ایم بستر لازم برای استفاده شرکت های تابعه از خدمت بانکداری باز را فراهم کنیم.

    وی اظهار داشت: بر اساس سیاست های بانک توسعه صادرات، مقرر شد تا در گام اول شرکت های تابعه این بانک از سازو کار بانکداری باز استفاده کنند تا موانع و چالش های احتمالی آن کشف و رفع شود.

    عضو هیات مدیره اگزیم بانک با اعلام اینکه "صندوق سرمایه گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی" عمده فعالیت های خود را بر بستر بانکداری باز انجام می دهد، گفت: در حال حاضر این صندوق توانسته با موفقیت تقسیم سود خود را از طریق بانکداری باز انجام دهد.

    صالح آبادی همچنین اظهار داشت: صندوق گنجینه زرین شهر با بیش از 500 هزار مشتری نیز در بستر بانکداری باز خدمات ارائه می دهد.

    وی در ادامه این جلسه گفت: علاوه بر معیارهای عمومی انتخاب مشتریان برای برخورداری از خدمت بانکداری باز، لازم است شعب از سلسله اختیاراتی در چارچوب معیارهای کلی برخوردار باشند که در مورد مشتریان شاخص بانک به کار بندند؛ به این ترتیب می توان به مشتریان بیشتری در بستر بانکداری باز خدمت رسانی کرد.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات با استقبال از ایده ارائه ترکیبی از خدمات مالی و غیرمالی به مشتریان،گفت: می توان با تعریف خدمات جانبی مانند خدمات فرودگاهی، تخفیف های فروشگاهی و ... رضایت مشتریان را جلب کرد.

    وی در مورد سهم مشتریان بانکداری باز از منابع صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نمی توان منابع صندوق توسعه ملی را به مشتریان خاص تخصیص داد اما در مورد مشتریان جدید با استعلام از مدیریت اعتبارات بانک می توان از این منابع برای ایشان در نظر گرفت.

    صالح آبادی یادآور شد: با رایزنی های انجام شده میانگین وزنی حساب مشتریان نیز در مجموعه معیارهای بانک برای انتخاب مشتریان شرکتی جهت ارائه خدمات اعتبار اسنادی داخلی قرار گرفته است و تا کنون شعب کاشان و خرم آباد برای مشتریان خود از این گزینه استفاده و در گشایش اعتبار اسنادی داخلی استفاده کرده اند.

    صالح آبادی با بیان اینکه برگزاری همزمان جلسات شعبه و کمیته اعتباری مرکز نیز می تواند در تسریع ارائه خدمات و تسهیلات موثر واقع شود، گفت: با توجه به روند صعودی نرخ مسکن، این آمادگی از سوی بانک توسعه صادرات ایران وجود دارد که اموال غیرمنقول شرکت ها به صورت 100 درصد در رهن بانک قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی