عصر بازار

راهکارهای ارتقا اثربخشی بسته خدمات مشتریان بانکداری شرکتی

عصر اعتبار- مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات افزود: تلاش داریم با همفکری مدیران شعب چالش ها و موانع توسعه بانکداری شرکتی را شناسایی کرده و در آینده ای نزدیک، این خدمت را به حجم قابل توجهی ارائه دهیم.

راهکارهای ارتقا اثربخشی بسته خدمات مشتریان بانکداری شرکتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حبیب احمدی در هشتمین اتاق فکر روسای شعب بانک توسعه صادرات ایران که با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد و روسای شعب این بانک که سیزدهم بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه بانکداری شرکتی یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری است، اظهار داشت: بانکداری شرکتی امکان ارائه خدماتی چون بانکداری دیجیتال در بستر بانکداری باز، ارائه خدمات اعتباری با سقف و سرعت بیشتر از طریق اعطای اختیار به شعب عامل، تسهیل شرائط تأمین اعتبار، تخفیف در نرخ سود تسهیلات و همچنین تخفیف در کارمزدهای پرداختی را به مشتریان فراهم کند.

    وی بر ضرورت اتخاذ راهبرد استراتژیک به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان تاکید کرد و گفت: ضروری است با استخراج نیازها و شناسایی صحیح مشتریان مستعد و کلیدی، امکان ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات بانکداری شرکتی را برای ایشان فراهم کرد.

    وی در ادامه به تشریح مدل شاخص های جدید بانک توسعه صادرات برای انتخاب مشتری بانکداری پرداخت و گفت: به ترتیب اهمیت حجم صادرات، مبلغ فروش، سود خالص، عدم وجود مانده بدهی غیر جاری، رتبه اعتباری، سود انباشته، افتخارات شرکت صادراتی، میانگیین وزنی حساب ها و مجموع تسهیلات و تعهدات سالیانه دریافتی از بانک، عمده ترین شاخص های نوین بانک توسعه صادرات برای انتخاب مشتریان بانکداری شرکتی به شمار می روند.

    وی تصریح کرد: رویکرد بانکداری شرکتی با هدف ارائه تمام خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی اعم از شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه و فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد، به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن و همچنین ارائه راه حل های متنوع و اثر بخشی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان آغاز به کار کرده است.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، بانکداری شرکتی می تواند با خلق ایده های جدید و اثر گذار و تامین نیازهای سریع و بهنگام شرکتهایی که برای کشور ارزش افزوده ایجاد می کنند. نقش مهمی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه داشته باشد.

    احمدی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات به منظور پاسخگویی مؤثر و دقیق از طریق ارائه راه حل های بانکی و مالی نوین جهت رفع نیازهای مشتریان از سه سال پیش اقدام به راه اندازی طرح بانکداری شرکتی کرده است. این طرح ابتدا در سه شعبه بانک بصورت پایلوت اجرا و در سال 97 با افزایش تعداد مشتریان به 20 مشتری در 12 شعبه به صورت قطعی عملیاتی شد.

    مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران افزود: با توجه به بازخوردهای مثبت بدست آمده و رضایت مشتریان در طول اجرای طرح، موضوع توسعه بانکداری شرکتی در دستور کار مدیریت امور شعب و بازاریابی قرار گرفت.

    به گفته احمدی با تصویب کمیته مستقل راهبری بانکداری شرکتی در اسفند 98 تعداد مشتریان تحت پوشش بانکداری شرکتی به 110 مشتری در تمام سطح کشور تعمیم داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی