عصر بازار

هدررفت سرمایه ایرانی با تبلیغ املاک خارجی!

تنور داغ خرید خانه در خارج از کشور

عصر اعتبار- طی ماه‌های گذشته تبلیغات خرید ملک در برخی کشورهای منطقه افزایش یافته که در بسیاری از موارد موجب ضرر و زیان خریداران شده است.

تنور داغ خرید خانه در خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند ماه گذشته شاهد تبلیغات گسترده و داغی برای خرید ملک در برخی کشورهای همسایه ایران و حاشیه خلیج فارس بوده ایم در حالی که بسیاری از این تبلیغات چیزی جز ضرر و یا ابهام برای خریداران باقی نمی گذارد.

    بازار مسکن ایران یک قابلیت بسیار گسترده برای سرمایه گذاری دارد اما متاسفانه طی یک سال گذشته به دلیل نوساناتی که در این بازار ایجاد شد، نتوانسته برای سرمایه گذاران جذاب باشد .

    ضرر و زیان در کمین خریداران ملک خارجی
    در همین رابطه مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک‌ کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به تبلیغات برای خرید مسکن در کشورهای خارجی توجه ای شود گفت: تاکنون بارها به این موضوع اشاره شده که خرید ملک و مسکن در کشورهای خارجی حاصلی جز ضرر و زیان برای خریدار ندارد.

    او ادامه داد: هم اکنون موضوع خرید ملک در برخی کشورهای همسایه و یک کشور حاشیه خلیج فارس افزایش یافته که این موضوع باعث خارج شدن سرمایه ها از کشور می شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور توضیح داد: نباید با این اقدامات در حوزه خرید مسکن باعث خروج سرمایه از کشور شویم و حاصل آن چیزی جز زیان خریدار نیست.

    خسروی توضیح داد: متاسفانه در شرایط کنونی ، مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس هر بار تصمیمات متفاوتی در حوزه اقتصاد و یا املاک خود اخذ می کنند و همین خود باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران ملک به ویژه ایرانیان در آن کشورها  می شود.

    لزوم تشویق توسعه ساخت و ساز در داخل کشور
    او با بیان اینکه مردم باید در این زمینه دور اندیشی کنند و دیگر مسئولان هم باید آگاهی‌ و اطلاعات لازم را ارائه دهند افزود: اقدامات تشویقی خود زمینه‌ساز جذب سرمایه در داخل کشور و در نتیجه افزایش ساخت وساز و تولید مسکن می شود .

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: باید دولت با اجرای طرح های تشویقی در حوزه مسکن و ملک، اقدامات لازم برای افزایش ساخت مسکن را انجام دهند تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن شویم.

    خسروی توضیح داد: متاسفانه در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس تبعیض گسترده ای برای خریداران خارجی ملک صورت می گیرد و همین امر باعث ایجاد مشکلات برای آن‌ها می شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور تصریح کرد: در کشور ترکیه برای خرید ملک نیاز به مجوز شهرداری و دولت است و ممکن است در هنگام خرید ملک دولت مجوز را ارائه دهد اما بعد شهرداری مجوز را ندهد بنابراین همین موضوع باعث می‌شود که خریداران با مشکلات زیادی روبرو شوند . ممکن است برای خرید ملک سند رسمی از سوی دولت صادر شود اما شهرداری مجوز صادر نکند که تاکنون چندین بار در این زمینه گزارشاتی ارائه شده است و امیدواریم آگاه سازی برای خریداران انجام شود.

    او اضافه کرد: متاسفانه تبلیغات گسترده ای در ماه های گذشته از سوی برخی رسانه ها در فضای مجازی و یا حتی برخی سلبریتی ها انجام شده که نباید به این موضوعات دامن زده شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور اظهار کرد: با مشاوران املاکی که در این زمینه تخلف کنند برخورد شدید خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم مشاوران املاک برای خرید ملک در کشورهای خارجی ورود پیدا کنند.

    خسروی اظهار کرد: تاکنون برخی از مشاوران املاک از جمله مشاوران املاک شهر دماوند اقداماتی در این زمینه انجام داده اند که در صورت تایید با آن‌ها برخورد خواهد شد.

    بر اساس این گزارش بازار مسکن در ایران همواره جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران داشته و با اخذ سیاست های مناسب باید این جذابیت حفظ شود تا شاهد رونق این بازار و سایر صنایع وابسته به آن باشیم و سرمایه های مردم نیز در کشور بماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی