عصر بازار

خسارات کشاورزان بیمه شده، چگونه پرداخت می‌شود؟

عصر اعتبار- امینی گفت: بررسی‌های خسارت در بیمه کشاورزی به این صورت است که خسارات به دو دسته عمومی (گسترده) و انفرادی تقسیم می‌شوند.

خسارات کشاورزان بیمه شده، چگونه پرداخت می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رامین امینی مدیرکل روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: اکثر خسارات زمانی پیش آمد که کشور‌های جهان، به ویژه منطقه غرب آسیا و ایران تحت تاثیر دو عامل گرمایش زمین و تغییر اقلیم قرار گرفته بودند. همین مسئله موجب شد تا بسیاری از سبد‌های غذایی خانوار تحت تاثیر قرار بگیرد و محصولات کشاورزی از بین بروند.

    او ادامه داد: براساس توسعه فائو، بانک جهانی و نهاد‌های بین المللی راهکاری برای جبران این خسارات به صورت نظام‌مند ارائه داده‌اند که "بیمه کشاورزی" است. بیمه کشاورزی نوعی مکانیزم برای تعیین و محاسبه حق بیمه است. بخش عمده بیمه کشاورزی همیشه بیش از 50 درصد است و توسط دولت‌ها پرداخت شده و بخش کمتری از تولید کننده بخش کشاورزی دریافت می‌شود.

    مدیرکل روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: در کشور ما، زیربخش‌های دام، طیور، زراعت، باغبانی، آبزیان و منابع طبیعی از پوشش حمایتی بیمه کشاورزی برخوردارند. در سال زراعی 98 و 99 بیش از 13 هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان بخش کشاورزی که بیمه نامه تهیه کرده بودند، پرداخت شد. بررسی‌های خسارت در بیمه کشاورزی به این صورت است که خسارات به دو دسته عمومی (گسترده) و انفرادی تقسیم می‌شوند.

    امینی تصریح کرد: در خسارت‌های انفرادی شخص می‌توانند طی یک هفته به شرکت بیمه اعلام کند و پس از بررسی خسارت، خسارت خود را دریافت کند. اگر خسارت عمومی در این میان باشد، به صورت عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مثال در بهار سال گذشته (98) که 17 استان کشور به صورت جدی آسیب دیدند و صدهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی با آسیب‌های عظیم مواجه شدند، فناوری سنجش از دور به یاری ما آمد و با بررسی خسارت مناطق آسیب دیده، غرامت آن‌ها در چندین روز پرداخت شد.

    او ادامه داد: مکانیزم بیمه کشاورزی براساس مدیریت ریسک عمل می‌کند. در مدیریت ریسک، امکان پیش بینی و تمهید امکانات لازم برای جبران خسرت از قبل دیده می‌شود و دستگاه بیمه گر می‌تواند در اسرع وقت، خسارات را با دقت بالا، ارزیابی کند و غرامت خوبی را پرداخت کند. همچنین سقف غرامات افزایش پبدا کرده است. به طور مثال در حال حاضر برای خسارات دام‌های تلف شده حدود 140 میلیون ریال و برای دام‌های تلف شده صنعتی حدود 220 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

    این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: غرامت‌ها تا حد زیادی می‌تواند در مزارع، باغ‌ها و مراتع طبیعی جبران خسارت کند. از این رو از تمام تولید‌کنندگان درخواست دارم محصولات خود را بیمه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار