عصر بازار

برگزاری نمایشگاه هوشمندسازی پلیس

ارائه بیمه سرمایه‌گذاری برای پوشش ریسک از سوی صندوق نوآوری

عصر اعتبار- مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه بیمه ریسک سرمایه گذاری را از خدمات جدید این صندوق نام برد و گفت: با این خدمت طی آن ریسک سرمایه گذاری‌ حوزه‌های علم و فناوری پوشش داده می‌شود.

ارائه بیمه سرمایه‌گذاری برای پوشش ریسک از سوی صندوق نوآوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرضیه شاوردی در رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند (ارائه نیازهای فناورانه) که بعد از ظهر امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به سابقه تاسیس این صندوق با بیان اینکه اولین تسهیلات آن در سال 93 به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد، افزود: خدمات این صندوق در چهار دسته "تسهیلات مالی"، "ضمانت نامه"، "سرمایه گذاری" و توانمند سازی" تقسیم بندی می‌شود.

    وی ادامه داد: در بخش خدمات صندوق در حوزه سرمایه گذاری خدمت جدید "بیمه ریسک سرمایه گذاری" تعریف شده و طی آن ریسک سرمایه گذاری‌ حوزه‌های علم و فناوری پوشش داده می‌شود.

    شاوردی، یکی از اقدامات حمایتی این صندوق را برگزاری رویدادهای فناورانه دانست و اظهار کرد: این رویدادها با هدف تقویت رقابت پذیری شرکت‌های فناور، افزایش بهره وری، تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان برگزار می‌شود.

    مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری با تاکید بر اینکه این صندوق برای خدمات این صندوق مشمول طرف عرضه کننده فناوری و متقاضی فناوری است، یادآور شد: اعطای انواع ضمانت نامه‌ها، تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات بلاعوض اخذ استانداردها برای طرف عرضه کننده فناوری و اعطای تسهیلات لیزینگ و استصناع برای طرف تقاضای فناوری طراحی شده است.

    شاوردی با اشاره به برگزاری رویدادهای فناورانه در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد 14 رویداد با حضور 1150 شرکت و ارائه 1659 نیاز فناورانه برگزار شد که طی این رویدادها 4 هزار و 728 میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه منقعد شده است.

    به گفته وی این رویداد در حوزه‌های رباتیک و هوش مصنوعی، کاشی و سرامیک، آتش نشانی، صنعت گاز، فولاد، صنعت خودرو، صنعت نفت، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیریت هوشمند پسماند، صنایع غذایی، تعمیر و نگهداری هواپیما و صنعت فرودگاهی بوده است.

    شاوردی با تاکید بر اینکه در سال جاری تعداد 8 رویداد برگزار شده است، یادآور شد: در این رویدادها که در حوزه‌هایی مانند صنعت برق، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، امنیت ارتباطات بوده تعداد 284 نیاز فناورانه ارائه شده است.

    مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به برگزاری رویداد تبادل فناوری حوزه پلیس هوشمند گفت: در این رویداد 700 شرکت فعال در این حوزه شناسایی شدند که از این تعداد 63 شرکت برای انجام مذاکرات اعلام آمادگی کردند که در نهایت 30 شرکت برای انجام مذاکره انتخاب شد.

    وی برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد نام برد و گفت: در این رویداد 27 شرکت محصولات خود را در زمینه هوشمندسازی پلیس عرضه کردند.

    وی حمایت 30 میلیون تومانی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و 120 میلیون تومانی برای نمایشگاه‌های بین المللی را از دیگر خدمات این نهاد مالی نام برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی