عصر بازار

آمادگی بانک ملت برای توسعه روش‌های پرداخت موبایلی

عصر اعتبار- بانک ملت در راستای ایجاد سهولت در پرداخت الکترونیکی کشور و همسویی با تحول دیجیتال و سیاست‌های بانک مرکزی، روش‌های نوین پرداخت با تلفن همراه را جایگزین کارت‌های مغناطیسی خواهد کرد.

آمادگی بانک ملت برای توسعه روش‌های پرداخت موبایلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در خصوص حذف تدریجی کارت های بانکی مغناطیسی و جایگزینی با روش های پرداخت مبتنی بر تلفن همراه گفت: رشد و گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند همراه و ایجاد تحول دیجیتال در نظام بانکی جهان، تغییرات بسیاری در شیوه‌های پرداخت و عملیات مربوط به این حوزه به همراه داشته است.

    وی افزود: بانک مرکزی هم در راستای ایجاد سهولت در پرداخت الکترونیکی کشور و همسویی با تحول دیجیتال و استانداردهای نوین حوزه پرداخت، قصد دارد پروژه استفاده از تلفن همراه را برای انجام عملیات پرداخت و در پی آن حذف تدریجی کارت‌های مغناطیسی را در کشور اجرایی نماید. در پی این امر، اطلاعات کارت‌ بانکی برروی تلفن‌های همراه ذخیره شده و دیگر نیازی به حمل و استفاده از این کارت‌ها وجود نخواهد داشت.

    مزایای پرداخت با استفاده از موبایل به جای کارت

    بیگدلی ادامه داد: حذف تدریجی کارت‌های فیزیکی و جایگزینی آن‌ها با تلفن‌های هوشمندی که در حال حاضر به شکل گسترده توسط افراد جامعه (در تمامی اقشار و اصناف و با هر سطح از سواد، سن و فرهنگ) در حال استفاده است مزایای بی شماری برای مشتریان و همچنین برای بانک‌ها به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش امنیت در عملیات پرداخت و جلوگیری از بروز تقلب (به عنوان نمونه عدم امکان کپی کردن کارت‌های بانکی)، توسعه بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف به ویژه ویروس کرونا در شرایط فعلی جامعه، کاهش هزینه‌های مربوط به صدور و نگهداری کارت‌ها هم برای مشتریان و هم بانک‌ها، افزایش حمایت و توسعه از فین‌تک‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در زمینه پرداخت‌های درون برنامه‌ای مطابق با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی جهان، کمک به ایجاد زیرساخت‌های‌ پرداخت آفلاین جهت پشتیبانی از پرداخت‌های خرد.

    مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد: در این روش از پرداخت، مشتریان ملزم به استفاده از تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که بتواند از این شیوه پرداخت پشتیبانی کند. همچنین جهت پیاده‌سازی این پروژه بخش قابل توجهی از ابزارها و زیرساخت‌های پرداخت فعلی (به ویژه دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروشگاهی) نیازمند بازنگری مجدد و بهینه‌سازی هستند، با این وجود باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و بروز تغییرات بنیادی در نظام نوین بانکداری دیجیتال، حذف فیزیکی کارت‌ها امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

    وی تاکید کرد: آینده صنعت بانکی ایران با حذف کارت های مغناطیسی و پیاده‌سازی روش های جدید متحول خواهد شد. مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه این بانک در بخش فناوری اطلاعات و خدمات نوین بانکی افزود: پروژه بانکداری دیجیتال و بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی در بانک ملت در دست اقدام است و این اطمینان را به مشتریان این بانک بزرگ می‌دهم که خدمات غیرحضوری و مبتنی بر فناوری اطلاعات بانک ملت تجربه‌ای متمایز را برای آنان رقم بزند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی