عصر بازار

در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه مطرح شد؛

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن ازتخصیص تسهیلات به بخش صنعت ومعدن خبرداد

عصر اعتبار- در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سه جانبه اعلام شد: در راستای کمک به سرمایه گذاری و تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی و حمایت از اشتغال در این بخش۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن ازتخصیص تسهیلات به بخش صنعت ومعدن خبرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این تفاهمنامه سه جانبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت روز دوشنبه بیستم بهمن ماه با موضوع اعطای تسهیلات صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی سعید زرندی «معاون طرح و برنامه این وزارتخانه»، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نمایندگی وجیه اله جعفری «معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» و بانک صنعت و معدن به نمایندگی دکتر حسین مهری «مدیر عامل بانک صنعت و معدن» منعقد گردید و بنابر آن مقرر شد، میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو طی سه مرحله تا سقف 30 هزار میلیارد ریال و با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

    همچنین میزان سپرده گذاری در مرحله اول از سوی شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو 10 هزار میلیارد ریال تعیین شد که طبق مذاکره و توافق شرکت ها با بانک، سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان 5000 میلیارد ریال، شرکت ملی صنایع مس ایران 2500 میلیارد ریال و شرکتهای معدنی و صنعتی گل گهر وچادرملو هر کدام 1250 میلیارد ریال است و بانک متعهد شد در مرحله اول حداقل به نسبت 4 برابر این سپرده گذاری و حداقل تا 40 هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات نموده و نهایتاً میزان اعتبار را در صورت همکاری شرکت های تابعه ایمیدرو تا سقف 120 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

    شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل 50 درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد.

    بر اساس این تفاهمنامه در بخش صنعت، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

    فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد.

    از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر گردید شرکت ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.

    شایان ذکر است به منظور نظارت بر اجرای بندهای این تفاهمنامه، جلساتی به صورت ماهانه با حضور نمایندگان سه طرف تشکیل می‌شود تا ضمن نظارت بر تحقق اهداف این تفاهم نامه، گزارش عملکرد و چالش های مربوطه تهیه و برای بهبود عملکرد این تفاهم نامه و تحقق آن اقدام شود.

    گفتنی است مدت این تفاهمنامه که به منظور استفاده از ظرفیت های مالی شرکت های مرتبط با وزارت صمت جهت تامین مالی واحدها و پروژه‌ها به امضا رسید برای یک دوره 24 ماهه تعیین شد که طرفین متعهد شدند تمامی تعهدات خود را در این مدت به انجام برسانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو