عصر بازار

وزیر نیرو اعلام کرد:

اخذ ضمانت نامه بانکی برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه

عصر اعتبار- وزیر نیرو گفت: امروز ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای اجرای پروژه نیروگاه سیریک اخذ شد.

اخذ ضمانت نامه بانکی برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» در حاشیه مراسم افتتاح 35 پروژه سازوکاری صنعت آب و برق در محل وزارت نیرو  و در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه سیریک در منطقه ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت یک هزار و 400 مگاوات می بایست ساخته شود.

    وی توضیح داد: این نیروگاه به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است و از چند سال پیش با هماهنگی های بعمل آمده جزو طرح هایی قرار گرفت که در لیست استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه بود.

    وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: منابع مالی لازم برای احداث نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو است .

    اردکانیان گفت: سال 1395براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت، اما به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن از شهریور97 که مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به این وزارتخانه واگذار شد، این طرح هم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه دراولویت قرارگرفت.

    وی توضیح داد: نحو جلو رفتن کار به گونه ای بود که همکاران ما در روسیه تلاش داشتند این طرح زودتر به نتیجه برسدو اجرایی شود تا از مسیر آن سایر طرح ها هم بعد از آن به مرحله اجرا برسد.

    وزیر نیرو افزود: این پروژه امروز ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای اجرای آن را دریافت کرده و بقیه آن هم طبق قرار داد مربوط به آن توسط خود بانک تامین خواهد شد.

    اردکانیان گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

    وی گفت: پروژه نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک با وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی فدراسیون روسیه در مرحله اجرا قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو