عصر بازار

قرارداد‌های پیمانکاران خارجی مشمول مالیات است

عصر اعتبار- معاون حقوقی سازمان مالیاتی گفت: پیمانکاران خارجی فعال در کشور به استناد ماده ۱۰۷ و ۱۰۶ قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول پرداخت مالیات هستند.

قرارداد‌های پیمانکاران خارجی مشمول مالیات است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور درباره مالیات پیمانکاران خارجی گفت:این گروه 100 درصد مشمول مالیات هستند. کسانی که به صورت پیمانکاران خارجی در کشور فعالیت می‌کنند به استناد ماده 107 و 106 قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

    معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد:پیمانکاران خارجی نسبت به درآمد‌ی که در کشور دارند طبق قانون باید مالیات پرداخت کنند و اگر در حال حاضر پیمانکاری در قالب شرکت خارجی در داخل کشور فعالیت داشته باشد و از محل فعالیت خود درآمد داشته باشد حتما باید مالیات پرداخت کند.

    او درباره میزان دریافت مالیات از پیمانکاران خارجی گفت: آماری در این حوزه اعلام نشده و اخذ مالیات از این گروه به سال فعالیت‌ها آنها در داخل کشور بستگی دارد.

    معاون سازمان مالیاتی در پایان تصریح کرد: تعداد شرکت‌های خارجی که به صورت پیمانکار در داخل کشور کار می کنند به دارایی تلورانس مربوط است.در گذشته فعالیت پیمانکاران خارجی بیشتر بوده و در حال حاضر تعداد آنها کمتر شده است؛ بسته به حوزه‌ای که پیمانکاران خارجی فعالیت می‌کنند از آن‌ها مالیات دریافت می شود.
    قانون مالیات قراردادهای اتباع خارجی

    ماده 106- درآمد مشمول مالیات در مورد اشخاص حقوقی (به‌استثنای درآمد‌هایی که طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن مقرر شده است) براساس میزان سوددهی فعالیت و مقررات مواد (94)، (95) و (97) این قانون و تبصره آن تعیین می‌شود.

    ماده 107- درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی مقیم خارج از ایران بابت درآمد‌هایی که در ایران و یا از ایران تحصیل مینمایند به شرح زیرتعیین می­ شود:

    بابت تهیه طرح ساختمان­ها و تأسیسات، نقشه‌برداری، نقشه‌کشی، نظارت و محاسبات فنی، دادن تعلیمات و کمک‌های فنی، انتقال دانش فنی، سایر خدمات و واگذاری امتیازات و سایر حقوق، همچنین واگذاری فیلم‌های سینمایی که به‌عنوان بها یا حق نمایش یا تحت هرعنوان دیگر در ایران یا از ایران تحصیل می‌کنند به استثنای درآمد‌هایی که طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تعیین درآمد مشمول مالیات یا مالیات آن‌ها مقرر شده است با توجه به نوع فعالیت و میزان سوددهی به مأخذ ده درصد (10%) تا چهل درصد (40%) مجموع وجوهی است که ظرف مدت یک سال مالیاتی عاید آن‌ها می شود.

    براساس این ماده از قانون مالیات های مستقیم قانونگذار می گوید هر شخص حقیقی یا حقوقی که درآمدی از ایران (چه داخل کشور چه خارج از آن بواسطه تسهیلات کشورمان )داشته باشد، موظف است برحسب سود به دست آمده از مجموع درآمد خود طی یکسال مالیات پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی