عصر بازار

توصیه رئیس سازمان بورس برای ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار سهام

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مستقیم از طریق بازار سرمایه، تامین مالی صورت گرفته، گفت: مردم در بورس روش غیرمستقیم را انتخاب کنند.

توصیه رئیس سازمان بورس برای ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار سهام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی شعار امسال، بازار سرمایه کشور است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسیر تولید از طریق سرمایه گذاری و تجمیع منابع خُرد مردمی برای تشکیل سرمایه واحدهای تولیدی می‌گذرد و بهترین مسیر برای این کار بازار سرمایه است.

    وی با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته، تحولات عظیم در بازار سرمایه کشور رُخ داده و حجم تأمین مالی شرکت‌های بورسی از طریق بازار سرمایه قابل توجه بوده است، افزود: واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر هم از طریق افزایش سرمایه و هم از طریق انتشار اوراق در جهت تأمین مالی خود اقدام کرده‌اند و این مسیر در سال جاری با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

    دهقان دهنوی توسعه نهادهای مالی و تقویت ابزارهای تخصصی بازار سرمایه جهت تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی را از برنامه‌های سال پیش روی سازمان بورس عنوان کرد و گفت: با افزایش نظارت بر بازار تقویت شفافیت و تقویت جریان اطلاع رسانی شرکت‌ها به سهام داران بستری فراهم خواهیم کرد تا مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه تشویق شوند.

    رئیس سازمان بورس افزود: استفاده از منابع بازار سرمایه برای همه شرکت‌ها فراهم است و آن‌ها می‌توانند با انتشار اوراق بدهی در کوتاه مدت و ورود به بازار سرمایه به عنوان یک مسیر بلندمدت از منابع بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

    وی ادامه داد: بازارهای تخصصی ما مثل بورس انرژی و بورس کالا نیز در سال پیش رو، در جهت تأمین منابع خرید و فروش، تأمین نهاده‌ها و فروش کالای واحدهای تولیدی عمل خواهند کرد.

    دهقان دهنوی با بیان اینکه سال گذشته 250 هزار میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مستقیم از طریق بازار سرمایه، تأمین مالی صورت گرفته است گفت: این میزان تأمین مالی انجام شده در کشور در مقایسه با دیگر منابع تأمین مالی رقم قابل توجهی است که نشان می‌دهد بازار سرمایه جایگاه در اقتصاد کشور پیدا کرده است.

    رئیس سازمان بورس در خصوص تخصیص تأمین سرمایه واحدهای کوچک و متوسط هم افزود: با این هدف ابزارهای تخصیص تأمین سرمایه جمعی راه اندازی شده است که کمک خواهد کرد کسب و کارهای کوچک و واحدهای تولیدی متوسط با استفاده از این ابزارهای تخصصی بازار سرمایه منابع موردنیاز خود را تأمین کنند.

    وی در پایان سخنان خود به سرمایه داران خُرد و مردم توصیه کرد: جهت ورود به بازار سرمایه از روش‌های غیر مستقیم استفاده کنند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری در این بازار حضور یابند چرا که این صندوق‌ها مدیریت ریسک بالایی دارند، نوسانات بازار را رصد می‌کنند و در سهامی که ارزشمندی بالاتری دارند سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین مردم با سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها می‌توانند از بازدهی خوب و ریسک کمتری بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی