عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول:

عملکرد اقتصاد چین در مواجهه با بحران کرونا تحسین‌برانگیز بود

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد عملکرد اقتصاد چین در مواجهه با بحران کرونا تحسین‌برانگیز بوده و این کشور یک بار دیگر توانسته است در برخورد با یک بحران مهم به خوبی عمل کند.

عملکرد اقتصاد چین در مواجهه با بحران کرونا تحسین‌برانگیز بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد عملکرد اقتصاد چین در مواجهه با بحران کرونا تحسین‌برانگیز بوده و این کشور یک بار دیگر توانسته است در برخورد با یک بحران مهم به خوبی عمل کند.

    در گزارش صندوق آمده است: اقتصاد چین توانست در سال 2020 که پاندمی کرونا اغلب اقتصادهای مهم جهان را متوقف کرده بود، به خوبی در منطقه مثبت باقی مانده و رشد کند.

    در گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول (IMF) آمده است: رشد اقتصادی چین در سال گذشته 2.3 درصد شد و امسال به 8.4 درصد خواهد رسید. این نشان می‌دهد اقتصاد چین مانند اقتصادهای دیگر جهان تحت تأثیر شوک کرونا قرار نگرفته است.

    رئیس دپارتمان بازارهای مالی و پولیIMF، توبیاس آدریان، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: چین یک مثال تحسین‌برانگیز از یک مورد منحصر به فرد به معنای مثبت آن است.

    او گفت: آنها با قدرت تمام پاندمی را درر مراحل ابتدایی خود مهار کردند و اقتصاد آنها از اواسط سال قبل سطح نرمال بازگشت که این از تمام کشورهای دیگر جهان بسیار جلوتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی