عصر بازار

فوربس: ثروتمندان در این یک سال خیلی ثروتمند شدند

عصر اعتبار- مجموع ثروت میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل آن ۵.۱ تریلیون دلار افزایش داشته است.

فوربس: ثروتمندان در این یک سال خیلی ثروتمند شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اگرچه شیوع کرونا در جهان تاکنون منجر به ورشکستگی شمار زیادی از کسب و کارها و بیکاری و یا کاهش درآمد چشمگیر بخشی از شاغلان در سطح جهان شده است اما روند افزایش ثروت افراد ثروتمند در جهان نه تنها متوقف نشده که سرعت آن نسبت به سال قبل از شیوع کرونا بیشتر هم شده است. در حال حاضر 2725 نفر در جهان وجود دارند که یک میلیارد دلار و بیشتر ثروت دارند و این یک رقم یک رکورد جدید در تعداد میلیاردرهای جهان محسوب می شود. 

    حدود دو سوم کل میلیاردرهای جهان در سال 2020 موفق شدند ثروت خود را بیشتر کنند و تخمین زده می شود مجموع ثروت میلیاردرهای جهان تا پایان سال قبل با 5.1 تریلیون دلار افزایش در مقایسه با سال 2019 به 13.1 تریلیون دلار رسید. 

    به گفته فوربس، در سال قبل 493 نفر برای نخستین بار وارد باشگاه میلیاردرهای جهان شدند. آمریکا با 724 میلیاردر بیشتر تعداد میلیاردرها را داشته است و چین با 698 و هند با 140 میلیاردر در رده های بعدی قرار دارند. 

    تا ابتدای ماه مارس، مجموع ثروت میلیاردرها تنها در امریکا به نسبت به قبل از شیوع کرونا 1.3 تریلیون دلار رشد کرده است بدین معنا که افراد دارای یک میلیارد دلار ثروت و بیشتر در امریکا، در مجموع 4.2 تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند که این رقم معادل یک پنجم کل تولید ناخالص داخلی آمریکا، بیشتر از مجموع ثروت پنج دهک پایین این کشور و بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشورهایی چون آلمان و یا انگلیس است.

    پیامدهای وسیع کرونا بر روی اقتصاد کشورها همچنین باعث شده است با هدف جذب سرمایه خارجی بیشتر،  دولت ها مشوق های وسوسه کننده ای برای افراد ثروتمند در نظر بگیرند تا آن ها را به انتقال سرمایه خود به کشورهایشان مجاب کنند. طبق برآورد موسسه هنلی اند پارتنرز- شمار درخواست میلیاردرهای آمریکایی برای انتقال تمام یا بخشی از سرمایه خود به دیگر کشورها در سال 2020 نسبت به سال قبل آن 206 درصد افزایش یافت. این رقم برای برزیل نیز 156 درصد بوده است. به گفته این موسسه سوئیس، لوکزامبورگ و سنگاپور بیشترین جذب سرمایه خارجی را در زمان همه گیری داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی