عصر بازار

یوان دیجیتال چین جایگزین دلار آمریکا نمی شود

عصر اعتبار- چین اعلام کرد برنامه‌ای برای مقابله با دلار آمریکا از طریق یوان دیجیتال ندارد.

یوان دیجیتال چین جایگزین دلار آمریکا نمی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، طبق گفته معاون بانک مرکزی چین، لی بو، کاربرد بین المللی یوان دیجیتال برای جایگزینی با دلار آمریکا به عنوان اصلی ترین ارز ذخیره جهان نیست. روز یکشنبه رئیس این بانک نیز گفت: برای بین المللی شدن پول این کشور، بارها گفته ایم که روند مزبور طبیعی است و هدف ما جایگزینی با دلار آمریکا یا سایر ارزهای بین المللی نیست. فکر می کنم هدف ما این است که به بازار اجازه انتخاب بدهیم تا تجارت و سرمایه گذاری بین المللی تسهیل شود. آخرین تلاش ها برای ایجاد نسخه دیجیتالی پول ملی چین با قابلیت بلاکچین، استفاده داخلی است.

    معاون بانک مرکزی چین گفت: هدف کاربری یوآن حداقل در حال حاضر معطوف به کاربرد داخلی است.

    وی افزود که همکاری جهانی موضوع بسیار پیچیده ای است و ما هنوز برای رسیدن به یک راه حل خاص عجله نداریم. e-yuan در حال حاضر در مرحله آزمایشی از برنامه های آزمایشی مختلف در سراسر کشور قرار دارد و مقامات مربوط امیدوارند که یک ارز دیجیتال مستقل تا زمان بازی های المپیک زمستانی 2022  آماده داشته باشند. چین اولین کشور در جهان است که ارز دیجیتال را در سطح ملی آزمایش می کند.

    هفته گذشته گزارش شده که مقامات دولت ایالات متحده در مورد پیشروی چین به سمت یوان مجازی ابراز نگرانی کردند، نسبت به اینکه چین بالقوه خواستار به چالش کشیدن غلبه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان است. کاخ سفید هم نگران است که مبادا از این ارز جدید برای طفره رفتن از تحریم های آمریکا استفاده شود. رئیس سابق بانک مرکزی چین تایید کرد که برنامه های اولیه برای ارز دیجیتال با ایده کاربرد برون مرزی نیست، با اینکه می تواند بر استقلال سیاست پولی تاثیر بگذارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی