عصر بازار

خضریان مطرح کرد:

افزایش حقوق سربازان به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، گفت: براساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

افزایش حقوق سربازان به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی خضریان در مورد افزایش حقوق سربازان گفت: سال گذشته با استناد به ماده 49 و 50 ⁧ قانون ⁩خدمت وظیفه عمومی در خصوص حقوق سربازان وظیفه مشخص شد تنها 13 درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می شد، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تامین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.
    وی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصا اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموما از قشر ضعیف جامعه محسوب می شوند. حمایت از سربازان از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است و ماده 49 و 50 قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت 60 تا 90 درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار می گرفت.
    نماینده تهران یادآور شد: امروز با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، براساس میانگین حقوق سربازان از 440 هزار تومان در سال 1399 به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی 1 میلیون و 50 هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.
    خضریان ادامه داد: سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن پرست تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد این امر مستلزم حمایت های مادی و معنوی از سربازان است، امیدوارم علاوه بر افزایش حقوق شاهد تحولات جدی تری در حوزه سربازی باشیم.
    سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: قدردان همراهی و اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حق قانونی سربازان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی