عصر بازار

خیز طلا برای شکستن قیمت بالاتر

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقبگرد بازده اوراق خزانه آمریکا، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته جاری ایستاد.

خیز طلا برای شکستن قیمت بالاتر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1783 دلار و 94 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1789 دلار و 77 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 25 فوریه بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1784 دلار و 20 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با هفت دلار و 80 سنت معادل 0.4 درصد افزایش، در 1778 دلار و 40 سنت بسته شده بود.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA درباره روند بازار گفت: دلار آمریکا در معاملات صبح جاری پایینتر رفت و از قیمت طلا پشتیبانی کرد و روند صعودی شب گذشته طلا در معاملات صبح چهارشنبه بازار آسیا ادامه یافت. اگر بازده اوراق قرضه ضعیف بماند، به نظر می رسد طلا نیروی کافی برای شکستن متوسط قیمت 100 روزه که در 1802 دلار قرار دارد، جمع می کند.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین رکورد خود در هفت هفته گذشته ایستاد و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به پایین 1.6 درصد کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

    فعالان بازار منتظر نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا برای داشتن شفافیت بیشتر درباره طرحهای محرک اقتصادی در این بلوک هستند. نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برگزار می شود.

    طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک اقتصادی دیده می شود اما بازده بالاتر اوراق قرضه، جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاهای شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در تصویر کلان قیمت طلا از رکوردی که در پایین 1700 دلار ثبت کرده بود، بالاتر می رود زیرا دلار ضعیف مانده و بازده اوراق خزانه در مواجه با مسائل ژئوپلیتیکی کاهش پیدا کرده است. معامله گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان سیاستهای پولی خود را همچنان تسهیلی نگه دارند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 25 دلار و 87 سنت ایستا. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 2767 دلار و 97 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1186 دلار و 27 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی