عصر بازار

مبلغ سپرده و تسهیلات بانکی زیاد شد

عصر اعتبار- میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به سال قبل معادل ۴۳.۷ و ۴۸.۱ درصد افزایش یافته است.

مبلغ سپرده و تسهیلات بانکی زیاد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان دی ماه سال گذشته، مانده کل سپرده‌ها به رقم 3616 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 43.7 و 33.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 1942 هزار و 700 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 8800 میلیارد تومان است.

    علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان 2627 هزار و 800 میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 48.1 و 35.8 درصد افزایش داشته است.

    طبق این گزارش بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده 1676 هزار و 300 میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 8900 میلیارد تومان است.

    نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 80.8 درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب 2.2 و 1.4 واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران 94.8 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 113.5 درصد است.

    در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی