عصر بازار

نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مشتریان بانکی نیست

تراکنش های فاقد کد شهاب در پایا برگشت می خورد

عصر اعتبار- معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در گفتگو با شبکه خبر به ارایه توضیحاتی در خصوص برگشت خوردن تراکنش های حساب های بدون هویت در پایا پرداخت.

تراکنش های فاقد کد شهاب در پایا برگشت می خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اهم موارد مطرح شده توسط محمدرضا مانی یکتا به شرح زیر است:

    - محدودیت های اعمال شده از روز گذشته، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

    - این تغییرات شامل کنترل هایی است که بین سامانه های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانکها انجام می شود که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از 6 اردیبهشت در پایا انجام می شود.

    - بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش هایی که فاقد شناسه شهاب باشند یعنی مشتریان ارسال کننده این تراکنش ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه های مرتبط ثبت نشده باشند جلوگیری می شود.

    - زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کرده اند اطلاعات شان در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است. در حال حاضر بالغ بر 98 درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده اند و در مورد سایرین نیز هماهنگی ها و کنترل های لازم لازم با بانکها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

    - بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک ها اقدامات لازم را انجام می دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی