عصر بازار

آتش‌نشانان باید مشمول قانون بازنشستگی شوند

عصر اعتبار- عضو شورای شهر تهران: شهرداری با دیپلماسی فعال‌تر با مجلس مشکل بازنشستگی آتش نشانان را حل کند، آتش نشانان باید مشمول قانون بازنشستگی شوند.

آتش‌نشانان باید مشمول قانون بازنشستگی شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید فراهانی افزود: شغل آتش نشانی به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده است. آتش نشانان به واسطه شغل شان مجبور به رویارویی با انواع خطرات هستند و در دل حوادث متعددی می‌روند تا آتش را خاموش کنند.
    وی گفت: بر اساس قوانین بالادستی این شغل به عنوان یک شغل سخت و زیان آور شناخته شده است و طبق قانون سازمان تامین اجتماعی برای مشاغل سخت و زیان آور کارکنان این بخش می‌توانند 10 سال زودتر بازنشسته شوند.

    فراهانی افزود: شغل آتش نشانی از مشاغل زیان آور و سخت از نوع درجه سه است. مشکلی که وجود دارد این است که کارمندان و کارگران سازمان آتش نشانی و نیرو‌های عملیاتی این‌ها جزو کسانی هستند که در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانند از مصوبه قانونی به نحو ممکن استفاده بکنند.
    وی گفت: من درباره این موضوع قبلا نامه نگاری کردم و بار‌ها به شهرداری تذکر دادم. پیرو تذکرات گذشته؛ شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را پیگیری کرد و شورای عالی استان‌ها این مصوبه را مصوب کرد و به مجلس فرستاد.
    فراهانی افزود:، اما این مصوبه در مجلس در میانه همه طرح‌ها و لوایح دیگر در نوبت قرار گرفته و مدتی است که به آن رسیدگی نشده است. از شهرداری می‌خواهم که با دیپلماسی فعال تری از مجلس شورای اسلامی پیگیری کند تا این طرح طرح در اولویت بررسی قرار بگیرد تا آتش‌نشانان بتوانند از مزایای این قانون استقاده کنند.
    وی گفت: الان یک بی عدالتی وجود دارد کسان دیگری که باز نشسته سازمان تامین اجتماعی می‌شوند می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. اما نیرو‌های آتش‌نشان به خاطر اینکه از سازمان تامین اجتماعی بازنشسته می‌شوند و از سازمان دیگر است این‌ها نمی‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. اگر مجلس این موضوع را تصویب کند بازنشستگان شهرداری که در سازمان آتش نشانی هستند هم می‌توانند مشمول این قانون شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو