عصر بازار

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چگونه به ثمر نشست

عصر اعتبار- رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، از ارسال نامه‌ای با محتوای توضیحات پیرامون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، به روسای کانون کارگران بازنشسته در کشور خبر داد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چگونه به ثمر نشست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر بیات از ارسال نامه‌ای به رؤسای کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استانی سراسر کشور خبر داد و گفت: در این نامه توضیحاتی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه شده است.

    در متن نامه رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی آمده است: سرانجام متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی پس از چندین سال وقفه، با حمایت‌های وزیر تعاون و عزم مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به ثمر نشست. تحقق این مطالبه مهم و حق بدیهی آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران با طی فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است، به جرأت می‌توان گفت در سالیان اخیر هیچ موضوعی در حیطه وظایف و تعهدات کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور به عنوان خدمتگزار یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران تا این اندازه با چالش‌ها و مشکلات عدیده مواجه نبوده است.

    در ادامه این نامه عنوان شده است: به همین منظور با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ارتباطات عمیق و مؤثر کانون عالی، مکاتبات، رایزنی‌ها، جلسات و مذاکرات متعدد و فشرده با مسئولان عالی کشور، اعضای هیئت دولت، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و به وکالت از میلیون‌ها بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی این درخواست مهم مورد پیگیری مجدانه اینجانب و اعضای هیئت مدیره کانون عالی قرار گرفت. پس از اجرای مرحله نخست متناسب سازی و همزمانی آن با اقدامات صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری، شکاف درآمدی میان مستمری بگیران تأمین اجتماعی و صندوق‌های مذکور نمود بیشتری یافت و اعتراضاتی به وقوع پیوست. در این میان کانون عالی با همکاری اثربخش شما و انجام رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار سایر اقداماتی که از مبادی دیگر انجام شد، توانست اعتباری معادل با 89 هزار میلیارد تومان را از محل پرداخت دیون انباشته شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی در بودجه 1400 تحقق بخشد که گامی ارزشمند برای اجرای کامل طرح متناسب سازی به شمار می‌رود.

    در نهایت پس از رفع ایرادات و مشکلات پیش آمده در نحوه اجرای مرحله دوم متناسب سازی و با همفکری و تعامل با مسئولان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی و با در نظر گرفتن جمیع شرایط و مقتضیات موجود که با توافق طرفین صورت پذیرفت، احکام اصلاحی جدید بازنشستگان و مستمری بگیران در مورخ 1400/02/10 صادر و در سایت سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

    لازم به ذکر است که بر اساس اصلاحات انجام شده 1- اعمال ماده 96 (افزایش سنواتی) در مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفندماه 1400 مستمری بگیران صورت پذیرفت. 2- جبران 75 درصد عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری انجام شد. 3- با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان پس از اعمال ماده 96 و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفند سال 1399 نخواهد بود.

    لذا با توجه به نتایج و دستاوردهای حاصله لازم است در اسرع وقت ضمن انجام گفتگو با اصحاب رسانه و ارائه توضیحات لازم در خصوص صدور احکام جدید مرحله دوم متناسب سازی، اقدامات لازم جهت پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات بازنشستگان و مستمری بگیران با همکاری کلیه کانون‌های شهرستانی تابعه به عمل آورند تا زمینه سوءاستفاده بدخواهان و افرادی که عامدانه و یا از روی عدم آگاهی به دنبال سوءاستفاده و ایجاد حواشی زیانبار برای تشکیلات و کانون‌های بازنشستگی و همچنین جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشند، برطرف گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو