عصر بازار

سکه به هشت میلیون تومان می‌رسد؟

عصر اعتبار- بهای هر اونس طلا در بازار جهان امروز ۲۳ دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها فردا تغییر چندانی نداشته باشد.

سکه به هشت میلیون تومان می‌رسد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، با نوسان قیمت دلار، طلا و سکه اندکی گران شد. هر چند با رفع محدودیت‌ها و بازگشایی واحدهای صنفی انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید طلا وجود داشته باشد اما این اتفاق در عمل رخ نداد.

    رئیس اتحادیه طلای تهران درباره افزایش قیمت طلا در بازار امروز به تجارت‌نیوز گفت: سه عامل در افزایش قیمت طلا اثر داشته است: 1- افزایش 23 دلاری بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و رسیدن به کانال یک هزار و 831 دلار، 2- ضعیف شدن قیمت دلار در بازارهای جهانی  3- افزایش قیمت دلار  از جمله این عوامل هستند.

    با وجود این برخی فروشندگان طلا می‌گویند با بازگشایی واحدهای صنفی مردم بخشی از طلا و سکه‌های خانگی را روانه بازار کردند و بنابراین احتمال دارد که قیمت سکه تا هشت میلیون تومان کاهش داشته باشد.

    ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اما در واکنش به این موضوع می‌گوید: سکه به کانال هشت میلیون تومان باز نمی‌گردد. مگر اینکه اتفاق خوشایندی در بازار ارز رخ دهد و بانک مرکزی بتواند روند فعلی بازار ارز را مدیریت کند.

    او ادامه داد: چنانچه همانند سال گذشته تقاضای چشمگیری برای خرید سکه وجود نداشته باشد، ممکن است قیمت سکه اندکی از رقم فعلی کاهش پیدا کند اما ریزش قیمت آن تا 8 میلیون تومان و تثبیت در این کانال بعید به نظر می‌رسد.

    امروز هر گرم طلا 18 عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با هزار تومان افزایش به 936 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با 30 هزار تومان افزایش با قیمت 9 میلیون و 540 هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش شد.

    ربع سکه هم با 40 هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و 260 هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی اما تغییری نکرد و با قیمت یک میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو