عصر بازار

قدرت نمایی یوان چین در برابر دلار آمریکا

عصر اعتبار- یوان چین در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح از ۲۰۱۸ رسیده است.

قدرت نمایی یوان چین در برابر دلار آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، یوان، واحد پول چین، در برابر دلار آمریکا تقریباً به بالاترین سطح سه ساله رسیده است. این افزایش اندکی بعد از سنجش داده های ضعیف مربوط به مشاغل ایالات متحده، ایجاد شد در حالی که چین در حال بهبودی از Covid-19 است.

    براساس اطلاعات بلومبرگ، روز دوشنبه یوان با 0.3 درصد افزایش به 6.4114 در هر دلار رسید. این بدان معناست که واحد پول چین همه ضررهای خود را در اوایل سال جاری جبران کرده و به بالاترین سطح خود در برابر دلار از ماه ژوئن 2018 رسیده است. یوان در برابر سایر ارزها نیز صعود کرد. شاخص CFETS RMB که عملکرد یوان در برابر دلار آمریکا و همچنین 23 ارز دیگر را دنبال می کند، تقریباً در بالاترین سطح سه ساله قرار گرفت.

    بالا رفتن یوان پس از ناامیدی حاصل از اطلاعات مشاغل ایالات متحده در روز جمعه رخ داد. این گزارش نشان داد که 266 هزار شغل در ماه آوریل ایجاد شده که فقط حدود یک چهارم انتظار تحلیل گران است و باعث نگرانی در مورد سرعت بهبود اقتصادی ایالات متحده و پایین آمدن دلار می شود. روز جمعه دلار در کوتاه مدت به پایین ترین حد خود در بیش از دو ماه گذشته رسید.

    مدیر عامل خزانه داری و بازارهای DBS هنگ کنگ، به بلومبرگ گفت: افزایش یوان ادامه خواهد داشت، با اینکه فارغ از دلار ضعیف تر، واحد پول چین نیز با ورود سرمایه و مازاد بزرگ تجاری حمایت می شود.

    این تحلیل گر معتقد است که بانک مرکزی چین سعی خواهد کرد بدون دخالت مستقیم سودهای سریع یوان را کاهش دهد. اگر ارز چینی خیلی سریع و خیلی زیاد افزایش پیدا کند، بر رقابت صادرات چین تاثیر می گذارد. با بهبود سریع دومین اقتصاد بزرگ جهان از همه گیری کرونا، جذابیت یوان در حال افزایش است. طبق آخرین داده های گمرک، تجارت خارجی چین در چهار ماه اول سال 2021 نسبت به یک سال قبل 28.5 درصد جهش داشته و اقتصاد چین در سه ماهه 18.3 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی