عصر بازار

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیار ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومین از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیار ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «امید حاجتی» اظهارداشت: برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی چای به چایکاران شمال کشور تخصیص یافته است.

    وی با بیان اینکه ایثارگران ذخایر ملی و سرمایه کشور هستند، افزود: سه هزار میلیارد ریال از منابع نقدی سازمان هدفمندی در اردیبهشت ماه با اولویت پوشش مناسب و هرچه بهتر بیمه تکمیلی ایثارگران اختصاص یافت.

    مدیرعامل سازمان هدفمندی گفت: سه هزار و 134 میلیارد ریال نیز برای تامین آب آشامیدنی از سیستم‌های آب شیرین کن و تامین برق مناطق محروم اختصاص یافت.

    وی اضافه کرد: این اعتبار به وزارت نیرو پرداخت شد تا با هزینه این مبلغ آب شرب سالم و تصفیه شده در اختیار مردم جنوب کشور قرار گیرد و در فصول گرم برق مورد نیاز آنها نیز تامین باشد.

    حاجتی با بیان اینکه تامین مسکن جزء تکالیف دولت است، گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان شرایط حساسی را در کشور ایجاد و مشکلات اقتصادی را به وجود آورده و موجب گرانی مسکن شده است.

    وی اضافه کرد: با درک این موضوع سازمان هدفمندی یارانه‌ها یک هزار میلیارد ریال برای تامین مسکن محرومین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص داد که امیدواریم با استمرار این اقدامات شاهد تسریع در تامین به موقع مسکن نیازمندان کشور باشیم. 

    حاجتی درخصوص حمایت از معلولان کشور گفت: 2 هزار و 800 میلیارد ریال نیز برای رفاه حال معلولان در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت.

    وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با تامین به موقع منابع این سازمان توسط شرکت های تامین کننده منابع، بتوان مصارف پیش بینی شده در قانون بودجه سال 1400 کل کشور که عمدتا اجتناب ناپذیر و ضروری هستند را در اسرع وقت به بخش‌های اجرایی کشور اختصاص داد.

    به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که سال گذشته پیش بینی می‌شد که از کل منابع حاصل هدفمندی یارانه‌ها در بودجه، 250 هزار میلیارد تومان وصول شود که از این میزان 70 درصد معادل 174 هزار میلیارد تومان محقق شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی