عصر بازار

پرداخت ۵ میلیون دلار به هکرهای شبکه خط لوله آمریکا

عصر اعتبار- شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر شد، حدود پنج میلیون دلار باج پرداخت کرده است.

پرداخت ۵ میلیون دلار به هکرهای شبکه خط لوله آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بلومبرگ نیوز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: این شرکت پول را چند ساعت پس از حمله به شکل رمزارز پرداخت کرده است اما کلونیال در این باره اظهارنظر نکرد.

    این موضوع که اهداف حملات باج افزاری باید پول پرداخت کنند تا کنترل سیستمهایشان را بازیابی کنند، به بحث شدیدی تبدیل شده است. منتقدان می گویند پرداخت باج حملات بیشتر را تشویق می کند.

    نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه گفت: باج نباید توسط شرکتهایی که قربانی حملات سایبری می شوند، پرداخت شود.

    ظاهرا هکرها پس از این که باجشان را دریافت کردند، ابزار از رمز خارج کردن اطلاعات را به شرکت کلونیال پایپ لاین داده اند تا شبکه کامپیوتری غیرفعال خود را احیا کند اما این شرکت از نسخه های پشتیبان خود برای احیای سیستم استفاده کرده زیرا ابزار مذکور بسیار کند بوده است.

    کلونیال پایپ لاین که اپراتور بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و روزانه 100 میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت منتقل می کند، پس از شش روز قطعی خدماتش، روز پنج شنبه بخشی از سیستم سوخت رسانی خود را احیا کرد.

    این تعطیلی کمبود بنزین و اعلام وضعیت اضطراری در ایالتهای شرقی آمریکا را به دنبال داشت و باعث شد دو پالایشگاه تولیدشان را کاهش دهند و ایرلاینها برنامه سوخت گیری هواپیمایشان را تغییر دهند.

    اف بی آی گروه سایبری معروف به دارک ساید را عامل این حمله باج افزاری معرفی کرده است. این گروه مستقیما مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما مدعی شده است به سیستمهای سه شرکت دیگر رخنه کرده است.

    در بیانیه ای که در وب سایت دارک سایت انتشار یافت، بدون اشاره به نام کلونیال پایپ لاین آمده است: هدف ما پول درآوردن است نه ایجاد مشکل برای جامعه.

    بر اساس گزارش رویترز، کاخ سفید در خصوص این که آیا شرکتهایی مانند کلونیال که هدف حملات هک قرار می گیرند باید به حمله کنندگان باج بپردازند، حرفی نزد اما یک مقام امنیت ملی گفت: دولت ممکن است در آینده توصیه ای در این باره ارائه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو