عصر بازار

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی قزوین

عصر اعتبار- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرضا وارثی با اعلام این خبر گفت: با تحقق ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به میزان 20 درصد حداقل مستمری کارگران از اردیبهشت ماه، مستمری مددجویان بهزیستی بر اساس بُعد خانوار از 350 هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت شد.

    مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان افزود: هرچند طی سال‌های گذشته مستمری مددجویان افزایش‌هایی داشته است، ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل 20 درصد حداقل دستمزد نبوده است که امسال این امر محقق شد.

    وارثی خاطرنشان کرد: خانواده مددجوی تک نفره سال گذشته مبلغ 198 هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد که این رقم در سال جاری به 350 هزار تومان رسید.

    وی عنوان کرد: همچنین رقم پرداختی برای خانواده دو نفره از 331 هزار تومان به 500 هزار تومان و برای خانواده سه نفره از 430 هزار تومان به 700 هزار تومان رسیده است.

    وارثی با اشاره به پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری فروردین ماه در روز‌های آتی، اعلام کرد: در سال جدید خانواده چهار نفره تحت حمایت 900 هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و 100 هزار تومان مستمری دریافت خواهند کرد.

    این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از مددجویان معلولان و سالمندان بهزیستی استان قزوین تحت پوشش مستمری هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی