عصر بازار

صدور کارت‌های بانکی زیاد شد

عصر اعتبار- بیش از ۳۹۵ میلیون و ۲۵۹ هزار عدد انواع کارت بانکی تا پایان فروردین سالجاری در کشور صادر شده است.

صدور کارت‌های بانکی زیاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا فروردین سالجاری معادل درصد 395 میلیون و 259 هزار و 161 عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک توسط شبکه بانکی کشور صادر شده که نسبت به تعداد کارت‌های بانکی صادر شده تا پایان اسفند سال گذشته افزایش یافته است.

    بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی ایران با صدور بیش از 78 میلیون عدد انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.

    جزئیات صدور کارت‌های برداشت، اعتباری و هدیه

    بر اساس گزارش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه بالغ بر 261 میلیون و 167 هزار و 141 عدد کارت بانکی از نوع برداشت در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملی ایران با تعداد 45 میلیون و  103 هزار و 559 عدد کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

    بانک‌های صادرات، ملت و سپه در رده‌های بعدی قرار دارند و بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.

    همچنین تا پایان فروردین ماه امسال بالغ بر پنج میلیون و 276 هزار و 667 عدد کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملت با تعداد یک میلیون و 345 هزار و 12 عددکارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

    علاوه براین، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 126 میلیون و 829 هزار و 568 عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی صادر شده که بانک ملی ایران با صدور 32 میلیون و 443 هزار و 258 عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.

    طبق این گزارش، حدود یک میلیون و 985 هزار و 877 عدد کارت پول الکترونیک نیز توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره مورد بررسی صادر شده که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی