عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران:

شرکت‌های بیمه‌ای کمتر از یک سال برای افزایش سرمایه فرصت دارند

صدور مجوز تاسیس برای ۴ شرکت جدید

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ تقاضا برای ایجاد شرکت‌های بیمه‌ای داریم اما بررسی توانایی شرکت‌ها به طور دقیق باید انجام شود و فرایند طولانی و جدی در بحث ارزیابی شرکت‌ها داریم چراکه با بحث پولشویی مواجه هستیم و باید تمام تقاضاها به دست و ارزیابی تمام ابعاد انجام شود.

شرکت‌های بیمه‌ای کمتر از یک سال برای افزایش سرمایه فرصت دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی در حاشیه مراسم رونمایی از بیمه مهر زندگی با بیان اینکه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه که طبق برنامه ششم توسعه باید به 7 درصد برسد، به دنبال توسعه بیمه‌های زندگی هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر سهم بیمه‌ زندگی در پورتفوی صنعت بیمه 15.5 درصد است که باید به 45 تا 50 درصد رسد.

    وی ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ بیمه در حال حاضر 2.7 درصد است که طبق سند برنامه ششم باید به 7 درصد برسد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تقاضا برای تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در حال حاضر 40 تقاضا برای ایجاد شرکت‌های بیمه‌ای داریم اما بررسی توانایی شرکت‌ها به طور دقیق باید انجام شود و فرایند طولانی و جدی در بحث ارزیابی شرکت‌ها داریم چراکه با بحث پولشویی مواجه هستیم و باید تمام تقاضاها به دست و ارزیابی تمام ابعاد انجام شود.

    سلیمانی افزود: از 40 درخواست تاکنون 4 درخواست توانستند مجوز بگیرند.

    وی با اشاره به کفایت سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای یادآور شد: شرکت‌های مختلف که قبلا کفایت سرمایه‌ای 150 میلیارد تومانی داشتند باید 300 میلیارد تومان کفایت سرمایه‌ای داشته باشند. کفایت سرمایه شرکت‌های اتکایی هم به 500 میلیارد تومان رسیده که شرکت‌ها کمتر از یک سال موظف هستند افزایش سرمایه را انجام دهند.

    رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: از 40 درخواست تاسیس شرکت بیمه جدید، 20 درخواست مربوط به بیمه زندگی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی