عصر بازار

هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان مجموع هزینه‌های بیمه سلامت در کرونا

عصر اعتبار- معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت: میانگین هزینه هر پرونده کرونا که توسط دانشگاه‌ها هزینه شده، مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان مجموع هزینه‌های بیمه سلامت در کرونا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، «مهدی رضایی»  معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به وضعیت بیمه‌ افراد مبتلا به کرونا، بیان کرد: کلیه خدمات بسته‌ی بیمه پایه که به بیمه شدگان سازمان قابل ارائه است، از قبیل خدمات سرپایی و بستری به بیماران کرونا ارائه شده است، علاوه بر این تعداد، 5 هزار و 306 تخت ویژه مازاد بر ظرفیت بیمارستان‌ها، تعداد 9 قلم دُز دارو از قبیل رمدیسیور، فاویپیراویر به صورت مستقیم در درمان بیماری کرونا و همچنین آزمایش تشخیصی PCR  و سی تی اسکن ریه برای بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا بخصوص در پیک‌های آن اکثر عمل‌های الکتیو لغو شد، افزود: این بیماری در بخش بستری حدود هزار و 500 میلیارد تومان هزینه داشته است و هزینه‌های سال 99 سازمان، معادل هزینه‌های سال 98 است و چون مشمول حوادث کار نمی‌باشد، پس هزینه‌های مربوطه قابل پرداخت است.

    رضایی افزود: کل هزینه‌های انجام شده کرونا هزار و 594 میلیارد تومان بوده است و میزان هزار و 545 میلیارد تومان هزینه‌ی بستری و 49 میلیارد تومان هزینه بیماران سرپایی است که در مجموع هزینه‌های آزمایش‌ها و  سی تی اسکن و داروی اختصاصی کرونا بوده است.

    وی گفت: همچنین هزینه داروهای کرونا که برای بیماران بستری استفاده شده، 425 میلیارد تومان است، ضمن اینکه میانگین هزینه هر پرونده کرونا که توسط دانشگاه‌ها هزینه شده مبلغ 6 میلیون و 700 هزار تومان و هزینه هر پرونده غیر دانشگاهی حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان است.

    رضایی ادامه داد: همچنین میانگین هزینه بستری کل پرونده‌های سازمان با احتساب پرونده‌های کرونا هر کدام حدود 3 میلیون تومان است، البته برای بستری تاکنون تعداد  325 هزار و 305 پرونده بیمه شدگان دچار بیماری کرونا به سازمان ارسال شده است و برای این بیماران حدود 2190 میلیارد تومان هزینه شده که 73 درصد آن به مبلغ هزار و 604 میلیارد از سازمان درخواست شده که مبلغ رسیدگی شده به میزان هزار و 545 میلیارد تومان است.

    وی گفت:  میانگین روزهای بستری هر بیمار 7 روز است و از تعداد 44 هزار و 675 نفر از بیماران که بیش از 14 درصد آنها می‌شود فوت شدند، همچنین میانگین سنی بیماران 59 سال است که برخی از آنها شامل 7 درصد بیمه شده‌ی صندوق روستایی، 25 درصد صندوق کارکنان دولت، 17 درصد صندوق سلامت همگانی، 8 درصد سایر اقشار را شامل می‌شوند.

    رضایی افزود: تعداد 53 هزار و 6 تخت ویژه مازاد بر ظرفیت بیمارستان‌ها تحت پوشش قرار گرفت، درحوزه‌ی دارو تعداد 9 قلم دُز دارو به صورت مستقیم در درمان بیماری کرونا پوشش بیمه‌ای دارد.

    وی گفت: همچنین دربحث آزمایشگاه تاکنون تعداد 142 هزار و 384 تست PCR به مبلغ 22 میلیارد  و 800 میلیون تومان به صورت سرپایی برای بیماران کرونا پذیرش و ثبت شده است؛ از سوی دیگر تا کنون تعداد 359 هزار و 931 سی تی اسکن ریه به مبلغ 24 میلیارد  و 200 میلیون تومان به صورت سرپایی برای بیماران کرونا پذیرش و ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی