عصر بازار

تمدید بسته حمایت از کسب‌وکارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا

عصر اعتبار- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا خبر داد.

تمدید بسته حمایت از کسب‌وکارها و مشاغل به شدت آسیب‌دیده از کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصدق کشاورزی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تمدید بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده افزود: این بسته حمایتی شامل حمایت‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای است.

    وی اظهار کرد: مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی تا 2 ماه دیگر، فرصت پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید آن تا پایان 1399 بوده، تا آخر شهریورماه و بدون محاسبه جریمه دیرکرد از حمایت‌های مالیاتی دولت خواهد بود.

    سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص حمایت‌های بانکی بیان کرد: برای صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا (جز تسهیلات قرض‌الحسنه)، بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن‌ها در چهار ماهه نخست سال‌ جاری بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی به شبکه‌های بانکی تا بهمن سال 1399 در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود.

    کشاورزی اضافه کرد: مهلت نام‌نویسی مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه در بخش‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل تا پایان شهریور 1400 بر اساس همان دستورالعمل و شرایط ابلاغیه قبلی تمدید می‌شود.

    وی اظهار کرد: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مانند مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبودند، بر اساس دستورالعملی که از سوی کارگروه فوق ابلاغ خواهد شد، مشمول برخورداری از تسهیلات خواهند شد.

    سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری نیز موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی از جمله تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان 1400 هستند.

    مصدق کشاورزی تصریح کرد: بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده از سوی مشاغل و بنگاه‌ها اعم از تسهیلات کرونایی قبلی یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور 1400 امهال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی