عصر بازار

کوچ ماینرها از چین

عصر اعتبار- در نتیجه سختگیری‌های دولت چین بر روی فعالیت های مرتبط با رمزارزها، اکنون بسیاری از فعالان چینی در حال مهاجرت به مقاصد جدیدی از جمله قزاقستان و حتی آمریکا هستند.

کوچ ماینرها از چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، کریس ژو- یک استخراج کننده رمزارزها در چین که در استان شمال غربی ژین جیانگ به استخراج می پرداخت، پس از دریافت دستور مقامات استانی مبنی بر ممنوعیت استخراج رمارزها تصمیم گرفت به استان سیچوان برود اما کمی بعد از آن، استان جدید نیز با اتخاذ رویکرد مشابه از وی خواست تا فعالیت هایش را متوقف کند.

    ژو با بیان اینکه در نتیجه این ممنوعیت ها تاکنون میلیون‌ها دلار ضرر کرده است، گفت: داریم به این مساله فکر میکنم که به کشور دیگری برویم تا فعالیت هایمان را از سر بگیریم.

    در نتیجه سختگیری‌های دولت چین بر روی فعالیت های مرتبط با رمزارزها، اکنون بسیاری از فعالان چینی در حال مهاجرت به مقاصد جدیدی از جمله قزاقستان و حتی آمریکا هستند. چین اصی‌ترین کانون استخراج رمزارزها در جهان محسوب می شود اما به نظر می رسد شاهد یک انتقال مرکز از چین به دیگر کشورها در آینده خواهیم بود.

    با وجود اینکه قانون ممنوعیت فعالیت های مرتبط با رمزارزها چیز جدیدی نیست و در سال 2017 تصویب شد اما اجرایی نشدن آن باعث شده بود تا استخراج کنندگان چینی به تنهایی حدود 80 درصد کل استخراج ها در جهان را انجام دهند.

    با ممنوعیت های اعمالی، حدود 90 درصد ظرفیت استخراج بیت‌کوین در چین فعلا فعالیتی ندارد و ژو تخمین می زند بین 10 تا 20 درصد استخراج کنندگان چینی با تاکنون به خارج مهاجرت کرده باشند یا در حال ارزیابی این مساله باشند.

    یک استخراج کننده چینی که در قزاقستان فعالیت دارد نیز در همین رابطه گفت: استخراج کنندگان چینی دوست ندارند به کشور دیگری بروند اما در حال حاضر راه دیگری وجود ندارد.

    طبق تخمین صورت گرفته توسط دانشگاه کمبریج، استخراج کنندگان چینی رمزارزها به تنهایی 0.6 درصد از کل برق تولیدی جهان را مصرف می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی