عصر بازار

آخرین وضعیت برقراری «بیمه بیکاری»/ ممنوعیت مراجعه مستقیم بازرسان به منازل

عصر اعتبار- معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم گفت: تقریبا فرایندها به روز است و پشت نوبتی به آن معنا نداریم. فرایند برقراری بیمه بیکاری به روز شده و کاملا غیرحضوری است.

آخرین وضعیت برقراری «بیمه بیکاری»/ ممنوعیت مراجعه مستقیم بازرسان به منازل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد بایندریان درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری و در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییر برخی ضوابط در حیطه ثبت درخواست و بازرسی‌ها اظهار کرد: مقررات و قوانین بیمه‌ بیکاری، مشمول تغییرات جدیدی نشده اند و مقررات قبلی کما فی السابق برقرار هستند.

    وی افزود: درباره روال بازرسی‌ها نیز ملاک این است که امکان بازرسی میدانی وجود دارد، ولی اینکه بازرسان مستقیم در منازل مردم بروند، ممنوع است.

    معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قطع بیمه بیکاری نیز مستلزم احراز اشتغال افراد است و به صرف بازرسی بدون مستندات به هیچ عنوان حق قطع مقرری بیمه بیکاری وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 220 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم.

    بایندریان افزود: تقریبا فرایندها به روز است و پشت نوبتی به آن معنا نداریم. اگر فردی به عنوان مثال در تیرماه بیکار شده است از تاریخ بیکاری 30 روز فرصت دارد به سامانه درخواست بیکاری وزارت کار به نشانی http://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کند و پس از رسیدگی در اداره کار چنانچه متقاضی حائز شرایط قانونی دریافت بیمه بیکاری تشخیص داده شود، درخواست وی به صورت مکانیزه از سامانه وزارت کار به سامانه سازمان تامین اجتماعی ( شعبه محل بیمه پردازی) منتقل می شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون مبلغ بیمه بیکاری براساس دستمزد مشمول کسر حق بیمه 90 روز قبل از تاریخ بیکاری محاسبه می شود، بنابراین به محض ارسال لیست حق بیمه تا تاریخ بیکاری از سوی کارفرما، بیمه بیکاری متقاضی توسط شعبه مربوطه برقرار و پرداخت می شود.

    معاون اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مراحل بیمه بیکاری از مرحله درخواست تا صدور حکم و پرداخت مبلغ مقرری به صورت مکانیزه و غیر حضوری صورت می پذیرد و در هر مرحله از رسیدگی، اقدام انجام شده توسط اداره کار و شعب سازمان تامین اجتماعی از جمله مدت دریافت و مبلغ مقرری بیمه بیکاری به صورت پیامک به بیمه شده اطلاع رسانی می شود گفت: ضمن اینکه امکان مشاهده فرآیند رسیدگی به پرونده برای بیمه شده با مراجعه به سامانه مورد اشاره http://prkar.mcl.gov.ir فراهم است.

    بایندریان اضافه کرد: در حال حاضر فرآیند برقراری بیمه بیکاری به روز بوده و مشکلی جهت پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد و ارائه این حمایت قانونی به صورت کاملا غیر حضوری انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو