عصر بازار

ورود ثروتمندان به بازار ارزهای دیجیتالی

عصر اعتبار- با توجه به پیامدهای کرونایی بر کسب و کارها و افزایش نرخ تورم در کشورهای مختلف، خانوارهای ثروتمند به دنبال راهی برای یک سرمایه گذاری سودآور هستند و ارزهای دیجیتال به ویژه پس از ریزشهای اخیر در نظر بسیاری از آن ها جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

ورود ثروتمندان به بازار ارزهای دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط بانک گلدمن ساکس از 150 خانواده ثروتمند در سراسر جهان نشان می دهد که بیش از نیمی از آن ها خود را آماده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی می کنند. 15 درصد این خانواده ها نیز اعلام کرده اند همین اکنون نیز در بازار حضور دارند.

    با توجه به پیامدهای کرونایی بر روی کسب و کارها و افزایش تورم در کشورهای مختلف، خانوارهای ثروتمند به دنبال راهی برای یک سرمایه گذاری سودآور هستند و ارزهای دیجیتال به ویژه پس از ریزش های اخیر در نظر بسیاری از آن ها جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

    مینا فلین- کارشناس بخش مدیریت ثروت در بانک گلدمن ساکس- گفت: بیشتر خانواده ها می خواهند با ما در خصوص قابلیت های بلاک چین و ارزهای دیجیتالی صحبت کنند. برخی از آن ها بر عقیده هستند که بلاک چین نیز روزی مانند اینترنت به یک فناوری حساس و جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل خواهد شد.

    بیتکوین به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتالی بیش از 50 درصد نسبت به قله قیمتی خود در اواسط ماه آوریل ریزش کرده اما به نسبت قیمت خود در سال قبل هنوز 230 درصد بالاتر قرار دارد.

    تخمین زده می شود که خانواده های ثروتمند در جهان چیزی حدود 6 تریلیون دلار ثروت در اختیار داشته باشند که این مبلغ بیش از چهار برابر کل ارزش فعلی بازار است و ورود حتی بخشی از سرمایه آن ها به بازار می تواند باعث تغییرات جدی در قیمت آن ها شود. با این حال بخشی از ثروتمندان به وضوح اعلام کرده اند علاقه ای به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی ندارند.

    پس از صعود کم سابقه ارزهای دیجیتالی در ابتدای سال جاری، تعدادی از افراد فعال در بازار به جرگه میلیاردرها در جهان پیوستند اما هنوز مشخص نیست چه تعداد از آن ها در بازار باقی مانده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی