عصر بازار

هشدار بانک مرکزی روسیه به بورس اوراق بهادار برای پذیرش رمز ارز

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه به بورس سهام‌های داخلی این کشور درباره ارز رمزنگاری شده هشدار داد.

هشدار بانک مرکزی روسیه به بورس اوراق بهادار برای پذیرش رمز ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بانک مرکزی روسیه (CBR) به بورس های سهام داخلی توصیه کرد به دلیل نوسان های زیاد، شفافیت کم و سایر خطرات موجود ارزهای رمزنگاری شده، سهام های شرکت ها به ارزهای رمزنگاری شده را نپذیرند. این نهاد نظارتی تأکید کرد که دارایی های دیجیتال خطر را برای افرادی که در این زمینه تجربه و دانش کافی ندارند افزایش می دهد.

    در اطلاعیه ای آمده که ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های دیجیتال با نوسان های قیمت بالا، شفافیت پایین مکانیسم های قیمت گذاری، نقدینگی کم، خطرات فن آوری و نظارتی مشخص می شوند. خرید سرمایه با این ارزها، افراد بدون تجربه و دانش حرفه ای را در معرض ریسک بالای از دست دادن پول قرار می دهد.

    این بانک به اپراتورهای بورس اوراق بهادار توصیه می کند که هرگونه اوراق بهادار مانند وجوه قابل معامله در بورس را که بر اساس قیمت ارزهای رمزنگاری شده، دارایی های دیجیتال صادر شده در خارج از کشور، شاخص های قیمت ارزهای رمزنگاری شده، مشتقات ارز رمزنگاری شده و اوراق بهادار مربوط به ارزهای رمزنگاری شده هستند را فهرست نکنند.  این بانک گفت: این توصیه ها اقدامی پیشگیرانه است و هدف آنها جلوگیری از پیشنهاد چنین ابزاری برای سرمایه گذاری انبوه است. محدودیت ها درمورد ارزهای دیجیتال ملی، در صورت صدور، یا دارایی های دیجیتال صادر شده مطابق با قوانین روسیه، اعمال نمی شوند.

    روسیه قانون تنظیم دارایی های دیجیتال را در ژوئن 2020 تصویب کرد پ، بانک مرکزی آن اعلام کرد برنامه هایی برای مطالعه خطرات سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده دارد. پیش از این، مقرراتی نیز اضافه شد که مقامات دولتی روسیه را از داشتن دارایی های ارز رمزنگاری شده منع می کرد و نامزدهای انتخابات را ملزم می کرد که دارایی های رمزنگاری شده خود را گزارش دهند. طبق گزارش کوین دسک، ارزهای رمزنگاری شده، به ویژه بیت کوین، برای جمع آوری کمک مالی توسط فعالان مدنی و سیاسی روسیه و روزنامه نگاران مستقل روسیه به کار رفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی