عصر بازار

در معاملات دوجانبه؛

روسیه و چین دلار را کنار می‌گذارند و سهم یوآن را افزایش می‌دهند

عصر اعتبار- یک مقام ارشد چینی گفت استفاده از یوآن در معاملات بین روسیه و چین افزایش یافته چراکه دو کشور در واکنش به سیاست‌های تحریمی آمریکا می‌کوشند تا حد ممکن از دلار فاصله بگیرند.

روسیه و چین دلار را کنار می‌گذارند و سهم یوآن را افزایش می‌دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، یک دیپلمات ارشد چینی گفت استفاده از یوآن در معاملات بین روسیه و چین افزایش یافته چراکه دو کشور در واکنش به سیاست‌های تحریمی آمریکا می‌کوشند تا حد ممکن از دلار فاصله بگیرند.

    سفیر چین در روسیه، ژانگ هانهوی، می‌گوید: سهم یوآن چین در معاملات بین دو کشور از 3.1 درصد در 2014 به 17.5 درصد در 2020 افزایش یافته است.

    به گفته ژانگ، روسیه به طور مداوم سیاست دلارزدایی از تجارت خارجی را دنبال کرده و استفاده از یوآن در خریدهای خود را گسترش داده و میزان آن در ذخایر ارزی خود را بالا برده است. او اضافه کرد: یوآن اخیراً مورد توجه دولت روسیه و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران این کشور قرار گرفته است.

    آقای سفیر گفت: در حال حاضر یوآن 30.4 درصد از ذخایر صندوق ثروت ملی روسیه و 12.8 درصد از ذخایر ارزی این کشور را تشکیل می‌دهد.

    در نیمه اول 2021 حجم تجارت دو جانبه بین روسیه و چین به 63.08 میلیارد دلار رسید که این نشان‌دهنده افزایشی 30 درصدی نسبت به سال گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی