عصر بازار

عیدی سال آینده؛ فعلا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

عصر اعتبار- اعلام سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها وموسسات انتفاعی وابسته به دولت از تعیین عیدی یک میلیون ۶۵۰ هزار تومانی برای سال بعد حکایت دارد که البته علی‌الحساب است.

عیدی سال آینده؛ فعلا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، ابلاغ بخشنامه بودجه 1401، شرکت‌های دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به روال چند سال اخیر، قبل از ابلاغ بخشنامه کل بودجه سال آینده صورت گرفته است و هر چند پیش‌بینی‌ها اولیه بوده و در نهایت در بخشنامه کل و لایحه بودجه اعداد و ارقام کلان مشخص خواهد شد، ولی نمایی کلی از برنامه مالی دولت را نشان می‌دهد.

    در بخشنامه بودجه شرکت‌ها در مورد پیش بینی عیدی 1401، اعلام شده است که مبلغ پاداش پایان سال در بودجه پیشنهادی یک میلیون و 650 هزار تومان علی‌الحساب پیش بینی می‌شود و مبلغ قطعی آن به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

    این پیش بینی برای عیدی کارکنان دولت نیست و فعلا در بخشنامه بودجه شرکت‌ها آمده ولی در نهایت رقم عیدی کارکنان هر دو بخش متفاوت نخواهد بود. 

    رقم یک میلیون و 650 هزار تومانی عیدی سال آینده نیز نهایی نیست و با تغییرات ضریب حقوق دستخوش افزایش خواهد شد، این در حالی است که در بودجه سال گذشته عیدی کارکنان یک میلیون و 200 هزار تومان پیش‌بینی شد، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیات دولت در پایان سال میزان عیدی را یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرد.

    در بودجه 1400 نیز میزان عیدی کارکنان در پایان سال یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده بود که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی