عصر بازار

توسعه تجارت خارجی با یوآن بین چین و انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا

عصر اعتبار- تجارت خارجی با ارز یوان بین استان هاینان چین و انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا ASEAN در سال ۲۰۲۱ هفت برابر افزایش یافت.

توسعه تجارت خارجی با یوآن بین چین و انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مبادلات ارزی چین بین استان هاینان و انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) در نیمه اول سال 2021 تحت عنوان برنامه آزمایشی تجارت خارجی یوان، هفت برابر افزایش یافت.

    معاملات جاری بین کشورهای هاینان و انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا 1.64 میلیارد یوان (254 میلیون دلار) و 385 میلیون یوان (60 میلیون دلار) از سرمایه گذاری مستقیم حاصل شد.

    یک برنامه آزمایشی برای تجارت خارجی با ارز چینی در سال 2009 آغاز شد و در ابتدا شامل شانگهای و چهار شهر دیگر در استان گوانگدونگ جنوبی چین بود. بعداً پکن تعداد مناطقی را که این برنامه در آنها کار می کرد تا 20 منطقه، از جمله استان هاینان، افزایش داد. این ابتکار با هدف کاهش خطرات ارزی، حصول اطمینان از شفافیت قیمت گذاری و امکان تجارت تأمین کنندگان چینی که به ارزهای خارجی دسترسی ندارند، با شرکت های خارجی را فراهم کرد.

    بر اساس این برنامه، شرکای تجارت خارجی چین می توانند یک اعتبارنامه به یوان با یک بانک چینی صادر کرده و سپس معاملات خود را با ارز محلی آزادانه انجام دهند. هاینان جنوبی ترین استان چین است و دارای مزیت جغرافیایی در روابط با کشورهای جنوب شرقی آسیا، یعنی برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

    پکن در سال های اخیر تلاش های خود را برای تقویت توسعه اقتصادی هاینان افزایش داده است و در سال 2018 یک منطقه آزمایشی تجاری آزاد و بندر در این جزیره ایجاد کرده است. در جدیدترین توسعه، مقامات این استان مقررات خدمات تجارت فرامرزی را به روز کردند و عملاً به عنوان اولین منطقه چینی به شرکت های خارجی اجازه داد تا فعالیت تجاری خود را تحت قوانین مشابه چینی انجام دهند. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته از مقررات جدید رونمایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو