عصر بازار

شناسایی ۱۵ مرکز غیر مجاز رمز ارز

عصر اعتبار- سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به آمار کشفیات مراکز استخراج رمز ارز‌ها گفت: امروز تعداد ۱۵ مرکز جدید استخراج غیر مجاز رمز ارز شناسایی شد.

شناسایی ۱۵ مرکز غیر مجاز رمز ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به آمار کشفیات مراکز استخراج رمز ارز‌ها گفت: امروز تعداد 15 مرکز جدید استخراج غیر مجاز رمز ارز به ظرفیت 314 کیلووات شناسایی شده اند.

    او ادامه داد: این تعداد دستگاه کشف شده متوسط معادل برق با مصرف روزانه 858 واحد مسکونی بوده است.

    سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کل مراکز کشف شده پنج هزار 380 مگاوات با ظرفیت کل 612 هزار و 459 کیلووات و با  تعداد 216 هزار و 758 دستگاه شناسایی شده است.

    رجبی مشهدی بیان کرد: از اواخر سال گذشته تا کنون بیش از 5 هزار مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز با 213 هزار دستگاه کشف شده که این مراکز 606 مگاوات برق معادل یک نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف کرده اند که با انجام این کشفیات، برق مصرفی آن‌ها به شبکه تزریق شده است.

    او ادامه داد: با کشف این دستگاه ها، برق محل کشفیات قطع می‌شود و تا به نتیجه رسیدن پرونده در مراکز قضایی، متصل نخواهد شد.

    سخنگوی صنعت برق افزود: با توجه به شرایط فعلی که مصرف برق کشور افزایش یافته، افرادی که به استفاده غیر قانونی این دستگاه‌ها مبادرت دارند، شرایط سختی را برای تامین برق سایر مشترکان ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی