عصر بازار

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور:

نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت

عصر اعتبار- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت تولید شده و یا وارداتی را اعلام کرد.

نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی با اشاره به حکم بند (و) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور عنوان کرد: در اجرای ماده (6) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب 1399/01/20، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آن‌ها قابل بازیافت است را اخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره 160189 واریز نماید. فهرست مواد اولیه، قطعات و کالاهای فوق‌الذکر حداکثر دو ماه پس از ابلاغ قانون، توسط سازمان محیط‌زیست تعیین و اعلام می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: براساس ماده قانونی فوق، تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه ، قطعات و کالاهای خود اقدام نموده‌اند ، مشمول این عوارض نمی‌شوند.

    معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین بیان داشت: براساس بند (1) دستورالعمل شماره 77716 مورخ 1400/05/24 سازمان امور مالیاتی کشور، اشخاص تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه، قطعات و کالاهای مشمول (به شرح جدول زیر) مکلفند عوارض پسماند مواد اولیه، قطعات و کالاهای مشمول را به مأخذ قیمت فروش محاسبه و فرم اظهار و پرداخت عوارض پسماند را حداکثر پانزده روز از تاریخ انقضای هر دوره (پایان  هر فصل) در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش‌افزوده به نشانی www.intamedia.ir  تکمیل و مبلغ عوارض متعلقه را به‌حساب شماره 4001000901025537 به نام سازمان امور مالیاتی کشور تحت عنوان «درآمد حاصل از کالاهای دارای پسماند مخرب محیط‌زیست» ‌واریز نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی