عصر بازار

مجوز کسب و کار دیگر مانع کار تولیدی نمی‌شود

عصر اعتبار- رییس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند صدور مجوز کسب و کار نباید مانع کار تولیدی شود.

مجوز کسب و کار دیگر مانع کار تولیدی نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدشمس‌الدین حسینی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: محیط کسب کار کشورها در رقابتی شدن و بهبود کسب و کار اهمیت زیادی دارد و باید موانع را از این محیط برطرف کنیم.

    وی افزود: جمع کارشناسان به این نتیجه رسیدند که آنچه اهمیت دارد سهولت کار تولیدی است و مجوز مهم نیست. رییس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: خیلی از کسب و کارهای اقتصادی نیاز به مجوز ندارد به عنوان مثال مجوز دفتر مهندسی خیلی پیچیده نیست و نباید زمان بر باشد. برای راه اندازی کار صنایع دستی در منزل نیازی به این همه سرگردانی نیست.

    حسینی گفت: این طرح مجلس تلاش می‌کند بروکراسی اضافی را از محیط کسب و کار حذف کند. رییس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: صدور مجوزها به دلیل تضاد منافع سخت شده است.

    وی تصریح کرد: چنانچه هر یک از مراجع صدور مجوز در موعد مقرر در درگاه ملی مجوزهای کشور، پاسخ درخواست کننده مجوز را اعم از قبول یا رد اعلام نکند، به منزله موافقت در نظر گرفته و مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به طور خودکار صادر می‌شود و در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

    رییس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس افزود: مجوز کسب کار نباید مانع کار تولیدی شود و ثبت شرکت‌ها هم نباید درگیر کارهای کاغذ بازی شود. حسینی گفت: اطلاعات مورد نیاز درگاه ملی مجوزها برای درخواست مجوز با استفاده از سامانه‌های ملی موجود تکمیل می‌شود و در صورتی که متقاضی در ثبت اطلاعاتی که سامانه‌های ملی موجود از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند مرتکب خلاف شود، مجوز صادره با تشخیص هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار از اعتبار ساقط و مرتکب، به مدت دو سال از خدمات این درگاه محروم می‌شود. ما می‌خواهیم سهولت را بر سیستم وارد کنیم، اما نظارت باید جدی باشد؛ اصل بر درستی اطلاعات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی