عصر بازار

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان چهار استان با چک های سرقتی

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی یک باند کلاهبرداری میلیاردی و سو استفاده از دسته چک های سرقتی از شهروندان چهار استان کشور در کرمان منهدم شد.

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان چهار استان با چک های سرقتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ مهدی پورامینائی در تشریح این خبر افزود: طی آبان ماه سال 99 در پی طرح شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی مزدا، خودروی مسروقه طی همان روز توسط ماموران کلانتری 19 کرمان کشف اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته است.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در همین رابطه مالک این خودرو طی سال 1400 از انجام چندین مورد کلاهبردای از طریق گردش چک های مربوط به دسته چک سرقتی خود با امضای فردی در استان بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی مطلع و با گزارش این مورد به پلیس، پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

    وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق 37 برگه چک از چک های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری 19 از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه وی و دریافت 2 جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد که بررسی های بعدی نشان داد این مورد هم بی ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک های سرقتی نیست.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در ادامه ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی جویی های پلیسی یک باند چهار نفره مرتبط با این کلاهبرداری ها را شناسایی و در تحقیقات بعدی متوجه شدند اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان رضوی بابت خرید یک دستگاه خودروی لکسوس انجام داده اند.

    وی ادامه داد: با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آن ها یک خانم بود طی چند عملیات جداگانه توسط ماموران کلانتری 19 دستگیر شدند.

    سرهنگ پورامینائی افزود: در بازجویی های تکمیلی مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان در استان های کرمان، خراسان رضوی، مازندران و استان مرکزی کرده اند که تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

    وی خاطرنشان کرد:بهتر است در نگهداری مدارک و اسناد شخصی بخصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم و موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پلیس گزارش کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو