عصر بازار

مجلس مطالبات مالباختگان راپیگیری می‌کند

رمزارز کینگ‌مانی جعلی است

عصر اعتبار- یک نماینده مجلس با اشاره به جعلی بودن رمزارز کینگ‌مانی گفت: در حال حاضر شکایات و درخواست‌های متعددی در خصوص رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضائی مطرح شده است.

رمزارز کینگ‌مانی جعلی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که دنیای ارز دیجیتال، دنیای پرمخاطره‌ای است، گفت: بسیاری از مردم با انگیزه سرمایه‌گذاری و کسب سود یا با انگیزه حفظ ارزش دارایی‌های خود در شرایط تورمی، به سمت‌وسوی ارزهای دیجیتال سوق پیدا کرده‌اند.

    وی افزود: بسیاری از مردم در پی ورود به بازار رمزارزها با چالش‌ها و مشکلات شدید اقتصادی مواجه شده و سرمایه خود را به دلیل عدم برخورداری از دانش کافی در این حوزه، از دست داده‌اند.

    حکایت افرادی که خانه خود را فروختند تا کینگ‌مانی بخرند!

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مربوط به خرید و فروش برخی از رمزارزهای ناشناخته و جدید اظهار داشت: مدتی قبل رمزارزی به نام کینگ‌مانی مورد استقبال برخی از مردم قرار گرفت؛ پس از گذشت زمان اندکی که این رمز ارز با قیمت‌های بالا بین مردم خرید و فروش شد و اسم آن بر سر زبان‌ها افتاد، مشکلاتی برای آن به وجود آمد و قیمت آن به طور ناگهانی سقوط کرد.

    ابوترابی ادامه داد: متأسفانه در پی این اتفاق، بسیاری از مردم که خانه خود را فروخته و یا از دسترنج خود در کینگ‌مانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اکنون به مالباختگان این رمز ارز تبدیل شده‌اند. در حال حاضر شکایات و درخواست‌های متعددی در خصوص رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضائی مطرح شده است؛ اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

    پای یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای معروف در میان است

    نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به انتشار اخبار ضدونقیض در خصوص پشت پرده این رمز ارز، گفت: با رصد اخبار فضای مجازی، به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعال است پشتوانه این رمز ارز بوده و اساساً اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به دلیل حمایت این شرکت بوده است.

    وی افزود: بر اساس پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این رمز ارز به طور کلی جعلی است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد و تمامی نوسانات قیمتی آن نیز ساختگی و برای خرید و فروش بیشتر بوده است.

    ابوترابی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی کلاهبرداری کینگ‌مانی را پیگیری خواهد کرد، گفت: این موضوع از دستگاه قضا در حال مطالبه است و به زودی برای مالباختگان کینگ‌مانی شفاف خواهد شد. وظیفه مجلس است که در مقابل دغدغه و مطالبات مردم پاسخ‌گو باشد و ان‌شاءالله در نهایت به همین نتیجه نیز منجر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی