عصر بازار

شرکت مدیریت شبکه برق اعلام کرد؛

کشف ۲۲۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز با مصرف معادل بیش از هزار خانه

عصر اعتبار- شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: ۲۲۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز روز گذشته در کشور کشف شد که ظرفیت مصرف این دستگاه‌ها به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

کشف ۲۲۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز با مصرف معادل بیش از هزار خانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ظرفیت مصرف این 27 مرکز، 479کیلووات است که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه هزار و 368 واحد مسکونی برآورد می‌شود.

    تاکنون 5هزار و 529 مرکز با تعداد 218 هزار و 238دستگاه به ظرفیت 615 هزار و 570 کیلووات در کشورکشف و جمع آوری شده است.

    به گزارش ایرنا، ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است.  رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

    متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده،  حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است.

    به استناد تخمین مراجع بین المللی( Cambridge, 2021 ) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین در حدود برابر 96 میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

    روزگذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی