عصر بازار

کاهش درآمد آمریکایی ها

عصر اعتبار- در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ میلیون آمریکایی فاقد پوشش بیمه ای بوده اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد قابل توجه ۸.۶ درصدی را نشان می دهد.

کاهش درآمد آمریکایی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی که اقتصاد آمریکا کماکان درگیر مواجهه با پیامدهای ناشی از کرونا است، نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد در سال 2020 درآمد شهروندان آمریکایی کاهش پیدا کرده است. یک سال قبل از آغاز کرونا متوسط درآمد تعدیل یافته (با نرخ تورم) خانوارهای آمریکایی به رکورد سال 1967 میلادی رسیده بود اما در سال 2020 این رقم با 2.9 درصد کاهش نسبت به سال قبل خود به 67 هزار و 500 دلار رسیده است. 

    همچنین نرخ فقر در آمریکا در سال 2020 معادل 11.4 درصد اندازه گیری شده که این رقم نسبت به سال قبل یک درصد بیشتر شده است. در سال 2020 حدود 37 میلیون و 200 هزار آمریکایی در فقر زندگی می کرده اند که نسبت به سال قبل سه میلیون و 300 هزار نفر بیشتر شده است. طبق اعلام مراجع رسمی، درآمد کمتر از 26 هزار و 200 دلار در سال در آمریکا در محدوده خط فقر قرار می گیرد. 

    در این سال 28 میلیون آمریکایی فاقد پوشش بیمه ای بوده اند که در مقایسه با سال 2019 رشد قابل توجه 8.6 درصدی را نشان می دهد. بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا سال قبل تحت تاثیر شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد و شرکت ها مجبور شدند دست به تعدیل گسترده نیرو بزنند. در سال 2020 اقتصاد آمریکا بدترین عملکرد خود را پس از جنگ جهانی دوم به ثبت رساند. 

    با این حال شرایط امسال رو به بهبود است و انتظار می رود متوسط درآمد امسال دست کم به سطح سال 2019 برگردد. یک کارگر حوزه فلزات در همین رابطه گفت: سال قبل از کار اخراج شدم اما اکنون مجددا به سر کار فرا خوانده شده ام. دستمزدم هم به 20 دلار در ساعت افزایش پیدا کرده و همسرم نیز توانسته است کار جدیدی پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی