عصر بازار

بیت کوین بیشتر از طلای دیجیتالی، یک دارایی پرریسک بوده است

عصر اعتبار- هر زمانی این حس در بازار ایجاد شود که روزهای سختی در پیش است، بیتکوین از اولین قربانیان هدایت سرمایه به سمت دارایی های امن تر است.

بیت کوین بیشتر از طلای دیجیتالی، یک دارایی پرریسک بوده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با بررسی تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتالی در ماه های اخیر نوشت: یکی از استدلال های موافقان سرمایه گذاری روی بیتکوین، تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری و ارتباط کم قیمت بیتکوین با بازار سهام سنتی بود. بررسی ها اما نشان می دهد که همسویی قیمت بیتکوین با بازار سهام به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است. 

    چرا قیمت بیتکوین هنوز نوسان قیمتی بالایی دارد؟ یک توضیح ساده آن است که بیتکوین هنوز یک سرمایه گذاری پرنوسان محسوب می شود. هر وقت سرمایه گذاران بخواهند از ریسک سرمایه گذاری خود کم کنند، برای بیتکوین گران تمام می شود چرا که ریسک سرمایه گذاری در آن از دید معامله گران بسیار بالا است و هر زمانی این حس در بازار ایجاد شود که روزهای سختی در پیش است، بیتکوین از اولین قربانیان هدایت سرمایه به سمت دارایی های امن تر است.

    از دلایلی که تحلیلگران برای نوسانات غیر طبیعی بیتکوین عنوان می کنند، امکان استفاده از اهرم های معاملات آتی بسیار بالا در صرافی های ارزهای دیجیتالی است. به عقیده برخی دیگر از کارشناسان، بازار ارزهای دیجیتالی یک بازار کاملا نوپا است و تا زمانی که نهادهای بزرگ و تاثیرگذار در نظام مالی جهانی شروع به پذیرش آن ها نکنند، قیمت آن ها نخواهد توانست تا به ثباتی قابل قبول برسد. 

    بیتکوین که به گفته برخی طرفدارانش طلای دیجیتالی است دست کم تاکنون چیزی کاملا متضاد با این ادعا را نشان داده است. ارزهای دیجیتالی این روزها بیش از هر زمان دیگری از طرف مقامات کشورها و نهادهای مختلف از جمله در چین، اتحادیه اروپا، کره جنوبی، هند، منطقه یورو و انگلیس،  به برهم زدن ثبات مالی بین المللی متهم شده اند و شماری از افراد ثروتمند نیز به معامله گران اخطارداده اند روی چیزی که هیچ ارزش ذاتی ندارد سرمایه گذاری نکنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو