عصر بازار

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد:

اختصاص ۲۱ هزار میلیارد ریال در حمایت از اشتغال و آموزش

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۱۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال به بخش تولید و اشتغال و سه هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

اختصاص ۲۱ هزار میلیارد ریال در حمایت از اشتغال و آموزش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، «امید حاجتی»  افزود: برای حمایت دولت از بخش‌های تولید و اشتغال در کشور، مبلغ 17 هزار و 484 میلیارد ریال به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی،  صنعت، معدن و تجارت،  راه و شهرسازی،  میراث فرهنگی و گردشگری،  تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  نفت، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت شد.

    وی اظهارداشت: از ابتدای امسال 16 هزار و 77 میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندی به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شده که مبلغ چهار هزار و 134میلیارد ریال بابت تولید واشتغال بوده است.
    مدیرعامل سازمان هدفمندی افزود: مبلغ سه هزار و 618 میلیارد ریال به وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شد و در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 14 هزار و 70 میلیارد ریال به این وزارت خانه پرداخت شده است. 
    وی درخصوص حمایت از بخش اشتغال و تولید وزارت راه و شهرسازی گفت: مبلغ سه هزار و 618 میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندی به این وزارت خانه پرداخت شد که با احتساب آن مجموع پرداختی سازمان به وزارتخانه مذکور به 14 هزار و 70 میلیارد ریال از ابتدای سال 1400 رسیده است. 
    حاجتی پرداختی سازمان هدفمندی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را 775 میلیارد ریال اعلام کرد که در نتیجه آن مجموع پرداخت از ابتدای امسال به رقم سه هزار و 14 میلیارد ریال رسید.  
    به گفته وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 517 میلیارد ریال از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها دریافت کرد که مجموع دریافتی آن از سازمان هدفمندی به دو هزار و 10 میلیارد ریال رسید. 

    مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها میزان پرداختی به وزارت نفت را دو هزار و 584 میلیارد ریال و وزارت آموزش و پرورش را 300 میلیارد ریال اعلام کرد. براین اساس مجموع واریزی سازمان هدفمندی به آموزش و پرورش از ابتدای امسال یک هزار و 167 میلیارد ریال بود. 

    وی ادامه داد: 300 میلیارد ریال به دانشگاه فنی وحرفه‌ای،  مبلغ 775 میلیارد ریال به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، 300 میلیارد ریال به سازمان فنی و حرفه‌ای؛ مبلغ 394 میلیارد ریال به کمیته امداد  امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهادها و مبلغ 169 میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کل کشور در حمایت های لازم در بخش تولید و اشتغال در این وزارت خانه‌ها انجام شده است.

    پرداخت سه هزار و 529 میلیارد ریال برای فعالیت آموزشی به وزارت آموزش و پرورش

    حاجتی همچنین از پرداخت مبلغ سه هزار و 529 میلیارد ریال برای فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی، کمک به تامین سرانه دانش آموزی مدارس ایثارگران، فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان، طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم و کمک به توان بخشی دانش آموزان مدارس استثنایی به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد.
    وی افزود: در حوزه فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی، مبلغ 33 میلیارد ریال بابت اتحادیه انجمن اسلامی، 50میلیارد ریال بابت سازمان دانش آموزی، 33 میلیارد ریال بسیج دانش آموزی و 250 میلیارد ریال کمک به دارالقرآن واریز شد.  
    مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بهبود فعالیت‌های آموزشی وپرورشی اشاره کرد و گفت: 283 میلیارد ریال برای این فعالیت‌ها به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.
    وی ادامه داد: در بخش تامین سرانه دانش آموزی برای کمک به مدارس ایثارگران مبلغ 130 میلیارد ریال، همچنین یک هزار و 330 میلیارد ریال برای ارتقای سلامت و فعالیت‌های بدنی دانش آموزان واریز شد.
    به گفته صادقی در حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم نیز یک هزار و 260 میلیارد ریال به حساب آموزش و پرورش و حمایت از دانش‌آموزان استثنایی 160 میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

    به گزارش ایرنا، امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع این سازمان 10 هزار و 934 میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، 10 هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، 2 هزار و 420 هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، 17 هزار و 375 میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی و 45 هزار و 800 میلیارد ریال این سازمان برای معوقات کادر بهداشت و درمان و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان  پرداخت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو