عصر بازار

یک نماینده مجلس:

چرخه تخصیص اعتبار به تولید با ارائه کارت اعتباری اصلاح می‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با اجرای طرح کارت اعتباری در قالب زنجیره تامین چرخه تخصیص تسهیلات بانکی به بخش تولید اصلاح می‌شود.

چرخه تخصیص اعتبار به تولید با ارائه کارت اعتباری اصلاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی بابایی کارنامی در رابطه با تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم مبتنی بر زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: این کارت در تمام دنیا عرف بوده و در آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از اینرو استفاده از این کارت‌ها در این شرایط می‌تواند به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.

    وی ادامه داد: نباید به اعطای کارت اعتباری در جهت کمک به مردم اکتفا کرد و باید اقتصاد از ریشه درست شود یعنی برای اینکه بتوانیم قدرت خرید مردم را درست کنیم باید به صورت علمی این اتفاق بیفتد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق مثبتی که در تخصیص این کارت‌ها افتاده این است که به جای پول از اعتبار استفاده شده، زیرا اعتبار از همه جهات برای کشور و دولت بهتر است، زیرا این اعتبار سبب نمی‌شود نقدینگی در کشور افزایش پیدا کند و همچنین باعث می‌شود تولید به حرکت در بیاید.

    بابایی کارنامی افزود: در گذشته کارت‌های اعتباری براساس پول بود و این پول توسط مردم در موارد دیگری به غیر از خرید کالا مورد استفاده قرار می‌گرفت و اصلا این یارانه به سمت تولید نمی‌رفت، ولی با این ابتکار می‌توان گفت که چرخه معیوب درست شده است.

    وی بیان کرد: امروزه کمک به تولید کشور باید جزء اولویت‌های دولت جدید باشد، از اینرو این کارت‌های اعتباری می‌تواند به تولید کشور کمک کند و باعث رونق آن شود و همچنین به مردم در جهت تهیه نیازهای خودشان کمک خواهد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت این روش بانک‌ها درست است و باید ادامه دار باشد، اما باید اجازه دهند تیم اقتصادی جدید دولت سر و شکل بگیرد و همچنین مجلس شورای اسلامی بیشتر بر روی این حرکت کار کند تا به صورت زیرساختی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی