عصر بازار

چین ۷۱ میلیارد دلار به سیستم بانکی خود تزریق کرد

عصر اعتبار- در حالی که سیاستگذاران چین تلاش می‌کنند تا از سرایت مشکل بدهی شرکت اورگراند به بازارهای داخلی جلوگیری کنند، بانک مرکزی این کشور ۷۱ میلیارد دلار به سیستم بانکی خود تزریق کرد.

چین ۷۱ میلیارد دلار به سیستم بانکی خود تزریق کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که سیاستگذاران چین تلاش می‌کنند تا از سرایت مشکل بدهی شرکت اورگراند به بازارهای داخلی جلوگیری کنند، بانک مرکزی این کشور همچنان به تزریق نقدینگی به سیستم مالی خود ادامه می‌دهد.

    بانک مرکزی چین طی 5 روز کاری منتهی به جمعه 460 میلیارد یوان (71 میلیارد دلار) پول نقد از جمله 70 میلیارد یوان در روز جمعه به سیستم بانکی این کشور تزریق کرده است.

    این امر به تضمین نقدینگی کافی در طول بحران اورگراند در چین کمک می‌کند و همچنین تقاضای اضافی برای سرمایه را قبل از تعطیلات یک هفته‌ای چین در ابتدای اکتبر برآورده می‌کند.

    بر اساس این گزارش، نرخ بهره یک شبه به 1.68 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از اواخر ژوئیه است و نسبت به رقم 2.28 درصد در هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد.

    این گونه اقدامات پس از آنکه نگرانی شدید درباره اورگراند باعث فروش جهانی در روز دوشنبه هفته گذشته شد، به آرامش بازارهای مالی چین کمک کرد.

    شاخص سهام شانگهای این هفته 0.7 درصد افزایش یافته است، در حالی که هفته گذشته 2.4 درصد افت کرده بود.

    وینسون فون، سرپرست بخش تحقیقات درآمد ثابت در مؤسسه مالی Maybank Kim Eng Securities در سنگاپور در این باره می‌گوید: ثبات بودجه بین بانکی امری بسیار کلیدی است تا اطمینان حاصل شود که وضعیت مالی بازار دست نخورده است. این امر به ویژه وقتی تقاضا برای پول نقد افزایش می‌یابد… بسیار مهم است.

    به دلیل افزایش تقاضا برای پول نقد از سوی بانک‌ها برای چک‌های نظارتی، مقامات تمایل دارند تا پایان دوره سه ماهه جاری کنترل نقدینگی خود را کاهش دهند.

    به گفته رسانه ها، شرکت اورگراند چین که یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه املاک محسوب می‌شود، اخیراً با بدهی سنگین 300میلیارد دلاری مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی