عصر بازار

استقبال از یارانه دستمزد بیشتر شد

عصر اعتبار- کارفرمایانی که از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌ها و واحدهای خود استفاده و زمینه جذب آنها را فراهم کنند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.

استقبال از یارانه دستمزد بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصتهای شغلی و حمایت از بنگاههای خصوصی و تعاونی در استانهای مشمول به اجرا درآمده است.

    مناطق کم برخوردار از اشتغال و بنگاههای به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته اند به نحوی که وزارت کار با اصلاح طرح پرداخت یارانه دستمزد، بنگاههای به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا و فعال در یکی از 14 رسته مصوب شده را در اولویت اجرای این طرح قرار داد.

    بر اساس تازه ترین گزارش آماری از طرح یارانه دستمزد، تاکنون 38 هزار و 950 نفر در این طرح ثبت نام کرده که از این تعداد بیش از هزار و 730 نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده اند؛ حدود 6800 کارفرما نیز در این طرح مشارکت داشتند.

    این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و روند ثبت نام کارجویان و کارفرمایان از ابتدای امسال سرعت بیشتری به خود گرفته است.

    بررسی توزیع جغرافیایی اجرای طرح نشان می دهد استان خوزستان با ثبت بیشترین تعداد داوطلب، کارفرما و قرارداد منعقده پیشتاز این طرح بوده است.

    متقاضیان و کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه دستمزد می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

    جویندگان کار باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر باشند و سن آنها از 37 سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف 45 سال تعیین شده است.


    به گزارش ایسنا، بسیاری از کارشناسان معتقدند اجرای طرح یارانه دستمزد موجب گشوده شدن روزنه اشتغال و بازار کار در کشور به ویژه استانهای محروم و کم برخوردار از اشتغال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو