عصر بازار

تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین از محل اوراق، به ۲۸۰ و ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد حسن مرادی با اشاره به اینکه سقف‌های تسهیلاتی از محل اوراق در گذشته برای زوجین در تهران 200 و برای حساب انفرادی 100 میلیون تومان بود، افزود: در حال حاضر با موافقت و ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافته است.

    وی گفت: هم‌اکنون ارایه تسهیلات برای حساب‌های انفرادی تهرانی‌ها از محل اوراق 200 میلیون تومان و برای زوجین 400 میلیون تومان است که به این میزان تسهیلات جعاله که هم اکنون 80 میلیون تومان است، افزوده خواهد شد.

    مرادی ادامه داد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل 80 میلیون تومان بود به 160 میلیون تومان و برای حساب‌های 160 میلیون تومانی زوجین به 320 میلیون تومان رسیده است.

    وی تصریح کرد: در سایر شهرها نیز تسهیلات 60 میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به 120 میلیون تومان و تسهیلات 120 میلیون تومانی زوجین به 240 میلیون تومان افزایش یافته است. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات جعاله همزمان با تسهیلات مسکن اختصاص می‌یابد، که سقف آن از 40 میلیون تومان به 80 میلیون تومان رسیده است.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و جعاله 17.5 درصد است. بازپرداخت جعاله 5 ساله و معادل 60 ماه و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر 12 ساله معادل 144 ماه است. ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و تسهیلات‌گیرنده باید مدارکی ارایه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی