عصر بازار

سخنگوی کمیسیون قضایی:

مجلس به‌دنبال اصلاح قانون مهریه به نفع زن و مرد است

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مجاس به دنبال بررسی موضوع مهریه براساس عدالت است تا هیچ کدام از زن و مرد در این بین آسیب نبینند.

مجلس به‌دنبال اصلاح قانون مهریه به نفع زن و مرد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدکاظم دلخوش اباتری درباره کاهش سقف مهریه به 14 سکه که این روزها زمزمه آن از مجلس به گوش می‌رسد اظهار داشت: موضوع کاهش سقف مهریه به 14 سکه هنوز در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار نگرفته است.

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: قطعاً کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی موضوع مهریه باید دنبال عدالت باشد و این عدالت باید به درستی پیاده‌‌ شود که هیچ کدام از زن و مرد در این بین آسیب نبینند لذا این کار دشوار بوده و مستلزم یک کار کارشناسی و دقیق است.

    دلخوش درباره ریل‌گذاری مجلس برای تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با بیان اینکه مجلس برای تصویب قوانین تسهیل‌کننده رسیدگی به پرونده‌ها اقدام می‌کند گفت: اهتمام داریم قوانینی به تصویب برسد که کمک‌ حال قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌ها باشد.

    وی با بیان اینکه میزان مراجعات مردمی به دادگاه‌ها و میزان تعاملات مردم با دیگر در جامعه از عوامل مؤثر در بالا رفتن حجم پرونده‌ها است افزود: نمایندگان در کمیسیون قضایی پیوسته بر وضع قوانینی که مأموریت‌های قوه قضاییه و امورات مردم را تسهیل می‌کند اهتمام دارند.

    عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح مقابله با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین بوده و قوانین نیازمند اصلاح در این طرح اکنون در حال بررسی و اصلاح است.

    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از ناجا، واجا، بخش خصوصی و بخش‌های مختلف دستگاه‌ قضایی و دولت در حال نگارش این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هستیم.

    دلخوش درباره پیگیری‌‌ مجلس برای کارآمدسازی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات حکومتی امکانات کمی دارد که باید در این زمینه توجه بیشتری به آن داشته باشیم لذا تلاش کردیم تا تحقق این امر و اختصاص امکانات بیشتر به تعزیرات را در لایحه بودجه اعمال کنیم.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ابراز داشت: اعتقاد ما این است که تعزیرات حکومتی با میزان امکاناتی که در اختیار دارد وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد اما به دنبال این هستیم تا امکانات مورد نیاز آنان را فراهم سازیم تا بتوانند بیشتر به وظایف خود عمل کنند.

    وی در زمینه پیگیری نمایندگان گیلان برای برون‌رفت صنعت استان از حالت رکورد افزود: قوانینی نظیر قانون رفع موانع تولید، قوانین تسهیل کننده امور اقتصادی در بخش صنایع، تعیین وام‌های مختلف با درصدهایی که در مجلس مشخص می‌شود، ریل‌گذاری مجلس برای توسعه صنعت است.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که صنایع از این امکانات در جهت احیاء و بازسازی واحدها استفاده کرده و تولید و اشتغال را رونق بخشند این موارد در قانون بودجه و قوانین دائمی کاملاً پیش‌بینی شده است.

    دلخوش با اشاره به اقدامات مجلس برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در جهت افزایش تولیدات گفت: از چند سال گذشته اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تأمین ادوات کشاورزی برای کشاورزان و یکپارچه‌سازی اراضی پیش‌بینی شده است.

    وی با بیان اینکه موارد مذکور از جمله تسهیلات مجلس برای توسعه بخش کشاورزی است افزود: جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در فصل کاشت، داشت و برداشت امسال این محصول از دیگر اقدامات مهم بود تا کشاورزان با توجه به هزینه‌های بالای کشاورزی با آسیب بیشتری مواجه نباشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو