عصر بازار

کمترین نسبت مطالبات به مصارف مربوط به کدام بانک است؟

عصر اعتبار- بانک مهر ایران موفق شده با نگاه داشتن شاخص مطالبات به مصارف خود، در سطح کمتر از یک درصد، بهترین عملکرد در شبکه بانکی را برای سال ۱۳۹۹ داشته باشد.

کمترین نسبت مطالبات به مصارف مربوط به کدام بانک است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران گزارش عملکرد 22 بانک کشور در سال 1399 را منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بانک مهر ایران بهترین عملکرد را در شاخص نسبت مطالبات به مصارف داشته است.

    نسبت مطالبات به مصارف شاخصی است که مشخص می‌کند چه میزان از تسهیلاتی که یک بانک پرداخت کرده، از موعد بازپرداخت آن گذشته اما اقساط آن از سوی مشتری واریز نشده است. در صورتی که این شاخص بالا باشد می‌تواند بانک‌ها را با ریسک‌های اعتباری و نقدینگی روبه‌رو کند.

    بانک مهر ایران چند سال است که موفق شده این شاخص را زیر یک درصد نگاه دارد. عملکرد سال 1399 این بانک نیز مؤید همین موضوع است. نسبت مطالبات به مصارف بانک مهر ایران در سال 1399 زیر یک درصد بوده که بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود. در سال جاری هم این نسبت زیر یک درصد است.

    این توفیق در حالی به دست آمده بانک مهر ایران از نظر تعدادی، تسهیلات زیادی را پرداخت کرده، به‌طوری که در سال گذشته مشتریان این بانک بیش از 2 میلیون و 300هزار فقره تسهیلات دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی